Lilla skrutt blir ett år om någon vecka och ingenting är som det brukade... Här är det ett par timmars (!) vakenpass per natt som gäller sedan någon vecka tillbaka.
Schemat:
07.00 Godmorgon
09.30 Sova 1,5 tim
11.00 Lunch
14.00 Mellis
14.30 Sova 20 min
17.00 Middag
18.30 Välling
19.00 Godnatt
Schemat vi funderar på:
07.00 Godmorgon
11.00 Lunch
11.45 Sova 1,5 tim
14.00 Mellis
17.00 Middag
18.30 Välling
19.00 Godnatt
Så här går det till nu...
Man vaknar runt sex och gastar. Vi pangramsar på första pip. Man gastar ännu högre. Vi avvaktar. Gastar ända från tårna och ARG. Vi ramsar och sätter på musik. Ännu mer stegring, inga tecken på att lugna ner sig. Vi ger upp och gör morgon. Storasyster som försöker sova i samma rum har vaknat för länge sen. Grannarna åxå tror jag...
Vi fixar välling, softar lite, och tar syrran till dagis. Sen går vi hem och fixar lite innan det är dags att vila. Vi går in i rummet och lägger ned, ut ur rummet med ramsan. Oftast somnar man snällt och fint.
Dagen flyter på, det händer inte så mycket (kanske är det det som är "felet"?). Em luren är svårare att få till hemma, vi brukar ta en promenad med vagnen... Sen hämtar vi syrran från dagis och går hem och lagar middag.
Bad och lek, pyjamas och välling. Nattinatti utan problem. Vinka till lampan, lägg ned och ut med ramsan. Inga protester. Men... vid elva-tolv vaknar man och gastar. Samma mönster som på morgonen upprepar sig. Vi pangramsar på första pip. Man gastar ännu högre. Vi avvaktar. Gastar ända från tårna och ARG. Vi ramsar och sätter på musik. Ännu mer stegring, inga tecken på att lugna ner sig. Vi ger upp och går in. Buffar. Inte bra. Solfjädrar. Inte bra. Till sist... tar upp. Storasyster som försöker sova i samma rum har vaknat för länge sen och får sova i vår säng...
Tillägg: Det är massa tänder på g och man är snuvig och täppt i näsan.
Jaha... fick jag med allt nu...? Han är standardmodellad och aldrig kurad. Storasyster kurad då hon var 7,5 månad - fyller fyra snart.
Jo... det är inte bäcksvart i rummet...vi har en liten röd lampa eftersom det hjälper mot storasysters mardrömmar.