Pedagogiska barnfilmer

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
sepia

Pedagogiska barnfilmer

Inlägg av sepia »

Är det någon som har några tips på pedagogiska barnfilmer?
3-barnsmamma till 1 pojke 050418, 2 flickor 060720 och 071101
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Apselut! :D
Om jag säger så här: Jag är en fan av public service och tycker att det görs och har gjorts kolosalt bra tv-produktioner genom tiderna. Mycket finns på DVD! Kolla på www.svt.se och välj "butiken".
Fem myror är fler än fyra elefanter! :heart: Ligger högst på listan i det här hemmet. Men Myror i brallan är toppen också! Skulle kunna tänka mig att lägga en slant på Evas sommarplåster el. dyl också!

Men sen tycker jag i och för sig att man ska fundera litet på vad pedagogiskt egentligen är... Ibland - inte alltid - så känns det som om tv, böcker, dataspel etc. görs för att vara just pedagogiska... Som om det är just DET som är syftet om du förstår vad jag menar!? Då är det inte särskilt skoj för nån tycker jag!!! :shock:

:-$ Hellre en bra Disney än en nån trist pedagogik... tycker jag... :wink:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina

Inlägg av K-ina »

Snabb som jag är - ibland - så kollade jag inte åldern på dina barn... :oops: Myror i brallan kanske inte är grejen än, men Fem myror kan definitivt vara det! Båda mina barn har sett dessa filmer sedan 2-3 årsåldern och älskat dem!

Tänker ett snäpp till... Anki och Pytte!!! :heart: I den filmen som vi har så besöker de olika miljöer och pratar med olika yrkeskategorier. Sopåkare, bibliotekarier, fiskare mm. Jättetrevlig film!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

:arrow: Små Einsteins
:arrow: Barbapappa
:arrow: Stanley
:arrow: Dora utforskaren
:arrow: Teletubes

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

Mora träsk är en hit här hemma. Mer Rytmik men. Lär sej många sånger..övar upp koordinationsförmåga (el hur d stavas) och den äldsta har lärt sej alfabetet ifrån det programmet. Men när den äldsta var liten va anki favorit
barn födda 04/06/08
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Här hemma gillas "Nasse" en lite vilsen björn som lär sig olika saker. Jag tycker att den är jättebra. Dessutom är den i korta avsnitt så att man kan avsluta lite snyggt;-)
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"