Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D

Härifrån, Tinis :heart:
Riktigt underhållande :wink:
http://www.viforaldrar.se/forum/view-me ... e_id=16002
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

Puh Miar70 vilken energi du har, all heder till dig :heart: :thumbsup: Jag blev helt trött av att läsa hela tråden, så nu måste jag gå och vila en 45-minutare

kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hahahaa :D :D du är för rolig, kiki, sov gott :!: :sleep:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

Tack Mia :heart: Nu är jag vaken igen.
Jag beundrar verkligen ditt engegemang i såna här trådar, rosor till dig. :thumbsup:

Jag brukar provocerat fråga folk som undrar "finns det andra som har det så hemskt som jag" eller "vi som har barn som inte sover" om det inte är smartare att fråga dom som har barn som sover hur dom gör?

För pricis så var och är det för mig. Om jag vill uppnå någonting så tar jag reda på vilka som redan har det och så frågar jag hur har ni gjort? När Mio skulle komma var ju sömnen rätt viktig för mig som inte har så mycket energi att lixom slösa på. Jag hittade hit :heart: och gud vad jag är glad för det. Önskar alla som "smyger" runt här får ta del av all kunskap här inne.

kramar till alla
Kristina

Social delaktighet
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Ojojojoj Miar70...vilket jobb du gör...och ojojoj va trött jag blev av att läsa den här tråden du länkade....stort eloge till dig för det... :heart:
Måste säga att jag blev riktigt förbannad och ville agera men kände att inte skulle löna sig tyvärr :cry:

Måste bara berömma min snälla make här lite, eftersom många av er har tagit upp ämnet...(bl a Tinis :wink: )...i helgen var på min egen möhippa och maken skulle va hemma med tjejerna....och HAN FÖLJDE SCHEMAT PÅ SEKUNDEN.... \:D/ och har har lyckats med ngnting som jag inte har gjort på senaste veckorna...lilla E var som en köttbulle när jag kom hem...han har alltså lyckats få i henne MASSOR med MAT och nu kom HAN med olika ideer om hur vi ska kunna få lilla damen att äta bättre :shock: JÄTTEKUL!!! Äntligen har jag fått med honom på noterna med lilltjejen och nu ska vi inte dela på oss så mycket som vi har gjort, (att jag har haft lilla tjejen och han vår stora flickan) utan vi ska turas om och det är ju SÅ det ska vara men har gått lite snett här oss! :roll: Som min make säger så har vi blivit experter på var sitt barn :roll:

Jaja, här kacklas det så häftigt och jag hinner verkligen med. Just nu har jag bara önskan att dessa människor på FL skulle själva "backa" från sin arga inställning och ge AW och forum en chans, jag mår dåligt av att ngn har så sned bild av det här forumet....om oss blir det ju faktiskt :shock: :?

Kram på er!
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hoy gummor!

Puuh vad det här med att börja jobba igen snor tid ifrån mig, jag vill hinna med allt men hinner med hälften. Jag måste bara säga det igen (eller har jag ENS sagt det förr??), kvalitetstiden med Klimp är verkligen av HÖG kvalité!
Sen vill jag högkvalitéstida här, framför tv:n, på soffan med en bok, med maken osv osv. Kan man klona sig själv?!

Ang debatterna på FL, jag såg en tråd där om AW och SHN och tja, jag sammanfattar det med "FL i ett nötskal".
I tråden till Vi Föräldrar som länkades här (orkade inte läsa igenom hälften ens en gång) så blev jag full i skratt då ngn skrev om "inget utrymme för eget tänkande".
:shock: möh va? Det är väl ändå här det ges?! Eller är jag ute och cyklar?
På FL, t.ex. finns för det mesta utrymme för pajkastning där kunskapen om just SHN är ganska låg anser _jag_. Många blandar ihop SHN med 5mm och allt klumpas ihop till skrikmetoder.

Jag orkar inte ens ge mig in i de debatterna, men jag verkligen ler hjärtligt då jag läser om sömnlösa nätter, ofta med efterföljande ord som "Men den här tiden är ju såå kort". För inte tyckte jag att den där sömnlösa tiden var så kort inte. -Men tja, det är väl jag det!
Nåja, eloge verkligen till eldsjälarna som orkar ta sig an debatterna, ni har mina fulla applåder från min sida skärmen :thumbsup:

Annat kackel då.. funderar funderar funderar :-k Näh, kommer inte på något vettigt ALLS så jag lutar mig tillbaka och kollar efter kackelämnen!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Vad ni hunnit kacklat på en vecka. :D Familjen är nu hemma efter en härlig vecka i fjällen (med feber och magsjuka på slutet). Underbart med snö. Barnen var ute från morgon till kväll och åkte skidor. De somnade som klubbade sälar och sov alla i samma rum, gick hur bra som helst. :sleep:

Det är så tråkigt att vi inte haft någon vinter alls i år :cry: Hoppas det blir bättre nästa år. :wink:

Här hemma är det mer kaos än någonsin. Hantverkarna har ju husserat själva en hel vecka och det glömde visst att plasta igen vardagsrummet där vi har alla våra grejor, men oj vad långt de har kommit. Hela övervåningen är nästan klar. Så imorgon ska maken, barnen och jag städa och göra iordning allas rum. Barnen är så nöjda och längtar efter att få boa in sig. Ska bli skönt med en egen säng för maken och mig i ett eget rum efter de här veckorna :D :lol:

Hoppas ni alla mår bra ikväll för det gör jag. Känner att våren är på väg och då blir jag glad :lol:

Kramar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ilindstrom skrev: Hoppas ni alla mår bra ikväll för det gör jag. Känner att våren är på väg och då blir jag glad :lol:
Vår!!!? :shock: Jag har snöstorm! :lol: :lol: :lol:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej KajsaIE! Maken är förlåten! :wink: :D

Hej Kalaskakan! Jag såg allt ditt inlägg under Barnaväntan. De vilda laxarnas lek..... hehe! :lol: Sååå, Kanske en liten Kalassmula snart kanske kanske...jösses vad roligt det är att (harkel :oops: ) skjuta skarpt!
Hej ilindstrom, vad vi har saknat dig! Låter hur skönt som helst det där! Förutom magsjukan i slutet då... blä!!!! Visst blir man alltid magsjuk i fjällen? Fast inte i Dalarna! :lol:

Jag är kräkfobiker, har jag sagt det? :shock: Det kan vi prata ingående om någon gång.. som terapi liksom... :roll:

Kram Tinis
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och hej på dig Fjällmor, du hann in between så att säga... :lol: .

Snöstorm? Näää, här på schlätta har vi +7, fågelkvitter och sol (ja inte exakt just nu förstås)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Någon annan som har kräkfobi?
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Den här tråden är ju som en gryta som puttrar LÄNGE, ju längre tid desto goare!! Trevligt att läsa.

Å, idag har jag varit på yoga. Det är så gött för kroppen. Sen sover man skööönt. När jag kom hem hade maken gjort varma mackor till mig o mamsen. Ni ser, jag försöker få det att låta som att mannen är duglig! Å, det är han ju! Lite nedstämd är han dock, eftersom han inte får gå den där utbildningen. Jag pussar på honom o säger att allt blir nog bra.

å, det var kalasväder idag så vi tog en långprommis till havet, på vägen dit stannade vi till vid fåren o där var en massa söta små lamm. Dock rymde en liten lammis, och han fick ju panik :shock: , mamma försökte få tag i stackarn men han fick ännu mer panik och mitt i allt hoppar han nästan in i barnvagnen o mina killar blir ju förtjusta som bara den, lammet i vagnen...hugaliga, till slut kommer bonden och fångar in lammet. Vilken tur! Vid havet dracks det kaffe och så åt vi kokoskakor. Jag tror vi var ute en 2.5 tim o det var så ljuvligt. Jag längtar till våren o riktig go värme. Sen finns det en annan sak som jag längtar efter - kursen vid Gastsjön, vojne vad skoj det ska bli!

I morrn ska det bakas bröd och kakor med mormor, och så ska det lagas gryta!

Miar70, jag beundrar dig så, med dina inlägg på Viföräldrars sajt. hugaliga!

Puss från Gotland! :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tinis skrev:Någon annan som har kräkfobi?
jag... 8-[
kiki

Inlägg av kiki »

hm Gotlandsmamma, jag har en ådra av "Vän av ordning" och måste (jag kan lixom inte hålla mig) upplysa dig om att på Gotland (där du ju bor) :lol: finns inga Får :shock: så här är det

På Gotlands finns inga får
på Gotlands finns bara lamm
och lammens ungar heter lammungar
och den som inte fattar det är en fårskalle

:heart: :heart: :heart:

och vilken underbar dag ni har haft, låter som du njuter av mamman och maken :lol:

Kramis Kristina

Social delaktighet
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Kräkfobi nej, snigelfobi ja!
Att kräkas är rena rama befrielsen när det behövs och välkomnas hjärtligt, sniglar däremot - rena plågan :lol:

Ja De Vilda Laxarnas Lek skall man passa sig noga för. Men vadfalls, ack så tråkig livet vore då. Jag menar, kan man köpa hus och flytta in 6 dgr före BF så nog kan man leka den leken när ett nytt jobb påbörjas. Why not?!

Nu skall jag kvalitetstida med maken.
Ses imorn underbaringar!

*Kram* :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"