Sen är ju frågan om man vinner nåt på att fundera över vem som skulle gå hem i Serbien? Nuförtiden så röstar ju alla på sina grannar ändå, och om inte Finland eller Danmark eller Norge har lust att likt Jugoslavien delas upp i en massa småstater så får vi nog finna oss i att hamna i mitten nånstans. Om det nu spelar någon roll. Jag tycker ändå att det är den svenska finalen som är roligast ändå.
Melodifestival -08!!!
Jo visst kan man väl fatta att Christer försökte vara lite rolig. Men, tyvärr, det gör bara ont!!!
Sen är ju frågan om man vinner nåt på att fundera över vem som skulle gå hem i Serbien? Nuförtiden så röstar ju alla på sina grannar ändå, och om inte Finland eller Danmark eller Norge har lust att likt Jugoslavien delas upp i en massa småstater så får vi nog finna oss i att hamna i mitten nånstans. Om det nu spelar någon roll. Jag tycker ändå att det är den svenska finalen som är roligast ändå.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731
Jag tror faktiskt inte att det är så, egentligen. Eller snarare har det varit så hela tiden, även innan Östeuropa var med...Ebbab skrev: Nuförtiden så röstar ju alla på sina grannar ändå
Det handlar om att man har olika musikkultur i olika delar av europa.
Mycket av den musik som vi producerar i norden och nordvästeuropa, till ESC, är antingen beatles- eller abba-inspirerad.
Öststaterna har inte de influenserna i sin musik. Det finns liksom inte. Så visst röstar vi på våra grannar, men inte för att de just är våra grannar utan för att vi har ungefär samma smak - tror jag alltså.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Gäst
Vill också kackla melodifestival
Herregud, vilket uselt startfält.
E-type/Poodels: Trodde att de skulle bli favoriter, men icket. Mer eurodisco
Amy: Nej
Michal michal: Men hallå
Leif gw Persson har mer utstrålning
Velvet: Helt intet sägande
Face 84: Man hör ju bara på namnet...
Brandur: Okej, lite bra.
Christer: Jag bytte kanal, jag skäms
åh hans vägnar...
Men
Sussie Tapper: gick hem. Naturlig, skön, både låt och framträdande...
Hoppas nästa lördag har mer att erbjuda
Herregud, vilket uselt startfält.
E-type/Poodels: Trodde att de skulle bli favoriter, men icket. Mer eurodisco
Amy: Nej
Michal michal: Men hallå
Velvet: Helt intet sägande
Face 84: Man hör ju bara på namnet...
Brandur: Okej, lite bra.
Christer: Jag bytte kanal, jag skäms
Men
Sussie Tapper: gick hem. Naturlig, skön, både låt och framträdande...
Hoppas nästa lördag har mer att erbjuda
Jovisst, du kan ha rätt i att det är musikkulturen som avgör hur man röstar. Fast det hade ju underlättat för Sveriges del om vi hade haft fler grannländer förstås...LO skrev:Det handlar om att man har olika musikkultur i olika delar av europa.
En riktigt bra låt når kanske fram i fler länder. Vi får väl hoppas att det dyker upp en sådan i senare starfält. Christer Sjögren gör det inte tror jag.
Man bör väl kanske komma ihåg att Serbien fick många olika länders 12:or förra året. Inte bara sina grannländers.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731
...Och det beror på att det var en bra låt framförd av en inte snygg men duktig sångerska som sjöng med känsla och inlevelse. Jag gillade den massor! Och jag bor låååångt från Serbien.
Jag tror faktiskt att Chrillan skulle ha en fet chans i stora tävlingen! Tänk på alla de där skämtmupparna som kom så bra till förra året.
Jannika
Jag tror faktiskt att Chrillan skulle ha en fet chans i stora tävlingen! Tänk på alla de där skämtmupparna som kom så bra till förra året.
Jannika
Christer... Skulle jag kunnat acceptera om han inte hade haft damerna med flaggorna och den där EU-texten.
Annars tycker jag att han har en bra röst och jag förstår varför damerna röstar!
DET hade jag inte förstått för 10 år sedan, men är man grå under toningen så är man... 8)
DET hade jag inte förstått för 10 år sedan, men är man grå under toningen så är man... 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Vilket bra uttryck! Får jag knycka det av dig?K-ina skrev:är man grå under toningen så är man... 8)
Jag kan ju inte heller stå emot denna tråd utan tränger mig helt fräckt in här... Jag måste säga att första veckans låtar verkligen var usla! Vi satt bänkade, välvilligt inställda och med popcornen redo, men det var ju för dåligt
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Bytt är bytt... Jag gillar din mening Gablex!Gablex skrev:Ärligt talat trodde jag inte att sådana låtar gjordes norr om Elbe!
Min granne tyckte att Christer skulle ha skippat flaggorna och plymerna och satsat hårt på Lederhosen istället!
Mamma till två pojkar.
Hej Bibban!
Jag är bänkad ikväll, as usual!
Om jag bara kommer ihåg det ska jag börja använda det stenhårt.
Jag är ju nästan ett hardcorefan till Andreas från leibling-tiden så en liten tumme håller jag på mannen och allas vår Carola. Han är ju så treeevlig! Och tydligen precis så ödmjuk och vänlig som han framstår även privat. Träffade honom två dagar innan Nella behagade komma ut i somras så han är troligen delvis bidragande till att ungen kom ut nån gång. En timmes konsertdansande utan att få sitta MÅSTE ha skakat ner henne ordentligt, haha! En duett med Carola borde ju ha sina kvaliteer gissar jag. Lika svårt som jag har för hennes output utanför scenen lika svårt älskar jag hennes scenpersonlighet. Det blir liksom alltid bra hur usel låt det än är. OCH Andreas!
Say no more...
Annars känns det som det här startfältet har lagt ribban högre än förra veckan. Ola har näsa för bra låtar och kan sjunga bra. Men inte alltid. Sanna är ju veteran och brukar alltid göra bra ifrån sig även om jag inte gillar hennes låtgenre.
Och så några lågvattenmärken? Kebebpizzan och ryskan kan bli hur kalkon som helst. Eller så överraskar de, man vet ALDRIG!
Återkommer efter för jag har inte tjuvlyssnat allas innan.
Kram Jannika
Jag är bänkad ikväll, as usual!
Fantastiskt bra uttryck!Bibban skrev: "Festodimelivadskväll"(sa min dotter som liten)
Jag är ju nästan ett hardcorefan till Andreas från leibling-tiden så en liten tumme håller jag på mannen och allas vår Carola. Han är ju så treeevlig! Och tydligen precis så ödmjuk och vänlig som han framstår även privat. Träffade honom två dagar innan Nella behagade komma ut i somras så han är troligen delvis bidragande till att ungen kom ut nån gång. En timmes konsertdansande utan att få sitta MÅSTE ha skakat ner henne ordentligt, haha! En duett med Carola borde ju ha sina kvaliteer gissar jag. Lika svårt som jag har för hennes output utanför scenen lika svårt älskar jag hennes scenpersonlighet. Det blir liksom alltid bra hur usel låt det än är. OCH Andreas!
Annars känns det som det här startfältet har lagt ribban högre än förra veckan. Ola har näsa för bra låtar och kan sjunga bra. Men inte alltid. Sanna är ju veteran och brukar alltid göra bra ifrån sig även om jag inte gillar hennes låtgenre.
Och så några lågvattenmärken? Kebebpizzan och ryskan kan bli hur kalkon som helst. Eller så överraskar de, man vet ALDRIG!
Återkommer efter för jag har inte tjuvlyssnat allas innan.
Kram Jannika
Sitter här ensam och tittar på melodifestivalen....
Men däremot Kebabpizzan håller jag på! Mina grannar ju.
Den enda överraskningen som kom från ryskan var att jag skämmdes så mycket att jag var tvungen att gå ut i köket....Och så några lågvattenmärken? Kebebpizzan och ryskan kan bli hur kalkon som helst. Eller så överraskar de, man vet ALDRIG!
Men däremot Kebabpizzan håller jag på! Mina grannar ju.
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
Hej Cissii och alla andra! Sitter också ensam o kollar. Och om du gick ut i köket o skämdes när The Nicole sjöng så går jag nu ner i min källare när dina grannar med Kebabpizzan "sjunger".
Har precis lyssnat på det absolut bästa hittills: Sanna Nielsen. Måste erkänna att hon inte tillhört mina favoriter tidigare. Så granne hon är (bara ca 10 mil). Men vilken pipa hon har!!!
Kram Bibban
Har precis lyssnat på det absolut bästa hittills: Sanna Nielsen. Måste erkänna att hon inte tillhört mina favoriter tidigare. Så granne hon är (bara ca 10 mil). Men vilken pipa hon har!!!
Kram Bibban
Hej
Hahaha ja nej vad ska man säga, det gjorde sig inget vidare på en så stor scen. Fel format lixom. Annars brukar dom vara grymma, har sett dom ett antal gånger på pyttiga svettiga ställen.
Men det blir väl Carola som går vidare, och någon av flickidolerna kan jag tänka
Men jag tyckte oxå att Sanne hörde till det bättre.
Hahaha ja nej vad ska man säga, det gjorde sig inget vidare på en så stor scen. Fel format lixom. Annars brukar dom vara grymma, har sett dom ett antal gånger på pyttiga svettiga ställen.
Men det blir väl Carola som går vidare, och någon av flickidolerna kan jag tänka
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn