Davids mormor sitter ofta barnvakt och har bett om mer tid med honom. När vi har diskuterat rutinerna kring läggning har hon sagt att hon tror på nedvarvning och att gå runt med honom i famnen tills han är lite dåsig innan hon lägger ned honom. För oss spelar det ingen roll att mormor gör så, det får hon gärna göra. Att vi lägger honom hux flux och går ut med ramsa tror hon dock inte på... i alla fall inte tills hon var här på middag förra veckan och var med när vi nattade!
Efter pyjamas och tandborstning var det sedvanlig skrattstund med far i vårt sovrum. David släpades runt i sängen, rullades in och ut ur täckena och sedan kom far med Stora Kittelhanden under täcket. David skrattade hela tiden. Det hela avslutades med att han kastades upp i luften fem gånger, vi pussade honom lite snabbt, lade honom och gick ut med ramsa. Han låg i sängen och skrattade och jollrade några minuter innan han somnade. Mormor var helt förstummad - hon sade dock inget då. Men en halvtimme senare, precis när hon var på väg, sade hon: Normalt GRÅTER de när de ska sova! Och idag när jag var lite orolig för att han inte skulle kunna sova hemma hos henne svarade hon: Ni KASTAR upp honom i luften innan han somnar - nog tror jag att han klarar av att sova här! Så nu har även mormor Attityden...
Olika nattningsritualer...
Olika nattningsritualer...
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Re: Olika nattningsritualer...
lillith skrev:Normalt GRÅTER de när de ska sova! Och idag när jag var lite orolig för att han inte skulle kunna sova hemma hos henne svarade hon: Ni KASTAR upp honom i luften innan han somnar - nog tror jag att han klarar av att sova här! Så nu har även mormor Attityden...
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)