Konstant kissnödig...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Konstant kissnödig...

Inlägg av /LO »

Och jag menar verkligen konstant, för jag hinner inte gå från toaletten förrän jag känner mig nödig igen.

Men jag försöker vänta ett tag i alla fall. Och det känns inte som urinvägsinfektion, även om jag såklart funderar över det. Då brukar det ju inte komma något och dessutom göra ont.
Nu känns det mer som att jag aldrig tömmer riktigt. I alla fall känns det så när jag kommer ut från toaletten. När jag sitter där försöker jag verkligen känna efter så att det är tomt.

Jag är i v 16 och jag trodde att detta skulle gå över ett tag, för att sedan komma tillbaka när det börjar bli trångt...

Någon som känner igen sig? Vad har ni för knep, förslag, tankar?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Precis som du beskriver det kände jag när jag var med Tore och det var urinvägsinfektion. Så jag tycker du ska kolla det ivarjefall, även om det inte gör ont :wink:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Dixie
Inlägg: 182
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 11:07

Inlägg av Dixie »

Hej LO!
De gångerna som jag har haft urinvägsinfektion har jag haft EXAKT de symtom du beskriver, tyvärr. Jätte jobbigt! :( Jag hade kollat upp det så fort som möjligt på vårdcentralen.

Hälsningar Marie
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och jag hade samma symptom med herr Hugo som satt i säte, och nej, ingen urinvägsinfektion. Det var precis där i graviditeten som du är. :) Det gick över sedan när sparkarna kom. :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

/LO! :D
Jag hade kollat upp för UVI bara för att slippa gå och fundera på det. Har aldrig haft UVI under graviditet, men dom säger ju att man ibland inte känner av symptomen alls.

På apoteket finns teststickor man kan köpa och testa själv hemma. Man ska dock veta att de inte testar för alla slags bakterier som kan orsaka UVI, så negativt kan fortfarande betyda infektion... :?

På apoteket kan man också få ett litet urinprovsrör. Du kan ju lämna in ett sånt till din barnmorska och be att hon kollar?

Hoppas du är frisk och att det bara är lite trångt för din stackars urinblåsa :wink: :D .
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Samma som några övriga, jag hade utan att jag visste om kraftig urinvgsinfektion :shock:
Så jag tycker nog du ska kolla för säkerhets skull!

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

UVI. Kolla upp det direkt. Under tiden; drick drick och drick. Gärna citronvatten. Har du tur sköljer du ut bakterierna och slipper medicin.
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Ett annat husmorstips: tranbärsjuice! Proppat med c-vitaminer och allmänt hälsobringande i din situation :wink: . Drick så mycket du kan!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Tessan skrev:Samma som några övriga, jag hade utan att jag visste om kraftig urinvgsinfektion :shock:
Så jag tycker nog du ska kolla för säkerhets skull!

//Tessan
Håller med Tessan. Jag hade 3 kraftiga urinvägsinfektioner under min graviditet och jag märkte inget alls av dem :shock:
Så kolla för säkerhets skull!

Sophie
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack för alla svar!
Jag ska kolla, men just nu är jag hemma, kräksjuk igen :evil:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"