Min son (2,5 år) hade jag längtat efter i en herrans massa år och innan han kom trodde jag att jag skulle kunna leva varje sekund med ett barn utan att göra någonting annat och ändå vara världens lyckligaste människa. Det kunde jag också i början. Jag lekte och lekte och lekte med honom. Men jag tröttnade på att leka och småbarnstiden blev superjobbig. Nu har jag fått en dotter för 3 månader sedan och då köpte jag "Barnaboken" för att jag var nyfiken. Min son stämmer så bra in på vad som händer med någon som "stängs ute ifrån tältet" alltså om man har fått för lite social delatighet. Nu med "Barnaboken" håller det på att förändras och han har redan börjat sova bättre och verkar nöjdare.
Det jag känner nu är att jag sviker honom när jag nästan aldrig leker med honom. Han är ju van med att jag leker med honom och så märker han att jag inte vill längre. Nu varken vill jag eller har tid eftersom det har kommit en lite tjej som också behöver mig. Hur ska jag göra med detta för att det ska kännas bra för honom?
En till fråga. Han kör ofta med "kramas mamma" när han har gjort en typiskt "trotsgrej" som att vägra klä på sig t.ex. Han "trotsar" och så börjar han att gråta när jag inte gör som han vill och säger "kramas mamma". Hur ska jag bemöta det? Man vill ju inte neka sin son en kram
Från en vek morsa som jobbar på att inte tycka synd om mina barn.