Storbilds TV

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Fridde

Storbilds TV

Inlägg av Fridde »

Hej på er alla kloka. :D
Nu måste jag fråga hur vi skall börja göra med vår tjej, 8 mån, som är mitt uppe i utforskarvärlden.
Då är ju allt spännande och intressant och jag försöker verkligen att inte vara vän av ordning. Men en sak som JAG verkligen INTE vill att hon rör är vår stora tv. Den är i exakt lagom höjd och jätte intressant. Hur lär jag alltså henne att INTE röra och fingra på skärmen (LCD skärm och tål absolut ingen beröring). Hon får ju varken klappa eller pussa på den. Å aningen svår att flytta... :roll: Vad är det som gäller här för att lära henne utan att använda ordet NEJ!

Tacksam för råd.

(Hon är jätte aktiv och stiger upp obehindrat överallt!)
Mamma till trollungen Nadja, född i maj 2007.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Fridde!

Vi har en tv i källarvåningen som Frida konstant knäppt av på knappen sen den dag hon kom på det, och vi har löst det så att vi ställt två små bord mot tv:n, då når hon inte!
Inte världssnyggt, men funktionellt :wink: !
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
susanneethel

Re: Storbilds TV

Inlägg av susanneethel »

Fridde skrev: Den är i exakt lagom höjd
Förlåt, men varför då? Kan den inte sitta lite högre upp på väggen ? Eller är den så stor att det inte går? :-k
Fridde

Inlägg av Fridde »

Den e fastskruvad på två balkar och rummet är på en vindsvåning så taket kommer emot, därför går det inte att flytta den. Då skulle den måsta hängas i taket och det funkar inte.... :)
Mamma till trollungen Nadja, född i maj 2007.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"