Eget rum?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Lillstrumpan

Eget rum?

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej!

Jag måste fråga vad ni tycker, så här är det: vår lilla Wilma är 1,5 år nu, tiden går så fort. Vi bor i en jätte fin lägenhet som är 90 kvm stor, så vi får absolut plats alla tre och vi trivs jätte bra. MEN de här 90 kvm är som en jätte stor 1:a med loft kan man säga, så Wilma har alltså inget eget rum.
Vi har löst det på vårt egna sätt att vi satt skenor i taket med mörkläggningstyg runt hennes lilla säng och så har vi haft det nu sen hon var 3 månader. Allt har funkat bra och så och vi sover (oftast) som grisar allihop. :sleep: .
Men nånstans börjar jag känna lite dåligt samvete för att vi inte har ett rum åt henne - alla andra har ju det, tänker jag. Är det tokigt av mig att tänka så eller borde vi flytta snarast så att hon kan få ett eget rum?
Vi har ju tänkt att vi ska flytta sen någongång när vi får råd med ett hus, så det kanske dröjer ett år eller så. Nä jag vet inte riktigt, nån som har nåt råd?
Stora 0630 Lilla 0903
indra

Inlägg av indra »

Går det inte att bygga ett rum åt henne. Vi har själva byggt ett åt Teo i våran lägenhet, oxå stora ytor, stora rummet var på 80 kvm, så där byggde vi ett rum till, naturligtvis så fråga vi hyrevärden först. Annars så finns det ju fina avskärmningar, som du redan säkert har, tror inte Wilma har ont av det att ej ha eget rum. Väggarna som vi satte upp går ju att riva ner sen.
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Ewa

Inlägg av Ewa »

Mycket kan man ha dåligt samvete för, om man orkar :lol:, men inte ska du ha dåligt samvete för att hon inte har ett eget rum :shock:! Hon har sin egen sovvrå och i övrigt lever hon ju tillsammans med ER - eller hur :D. Mina barn har förvisso gemensamt rum, men det ligger på övervåningen och där spenderas minimalt med tid, kan jag säga (mest sovning och ensamlek, faktiskt). I övrigt är vi ju tillsammans och jobbar ihop, eller så leker de med något i vardagsrummet. Inte märks det av att de längtar upp till sitt rum, just. Så tänker jag :D !

kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vårt hus är 63 kvadratmeter :!: :shock: Barnen har världens minsta rum där det bara får plats två spjälsängar. Att leka där inne är inte att tänka på. Istället hålls vi alla i stora rummet som innehåller både kök och vardagsrum.

Ha inte dåligt samvete för tösen din. Varför skulle hon vilja sitta och leka i ett eget rum när hon är så liten :?: Nej trivs tillsammans och när tiden är mogen så kan ni kanske bygga ett litet rum i det stora rummet.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"