Oj, jag glömde ju att svara på dina andra funderingar. Fastnade liksom i schemat...
en annan undran - det här med attramsan ska "sitta" - hur yttrar sig det? ibland "svarar" nellie på ramsandet - under tiden menar jag - och jag avslutar då med bekräftande x1 (?!). men inte alltför sällan när hon är på gormhumör gormar hon högre då - liksom jag, som då förlänger till x6 eller x8 - men inte alltid tystnar hon UNDER själva ramsandet då - kanske efter någon minut...
Du känner ganska tydligt att det är en dialog, att hon inte bara skriker på och inte lyssnar alls. Gormar hon på framhärdar du med ramsan så många omgångar som behövs. Hon ska tystna i "anslutning" till ramsan skulle jag säga

. Om inte under den, så inte alltför lång tid efter den. Då har den ju faktiskt haft effekt och det är det som räknas. Kan också säga att ibland har jag inte tyckt att ramsan har tagit, just på hur hon har reagerat. Anna påminde mig då om det enkla: Man ger sig helt enkelt inte! Hur många ramseomgångar det än tar! Men trots endel gormande ibland har jag uppenbarligen lyckats förmedla riktiga och betryggande svar för sedan länge sover hon sin hela natt (med några fnurror hit och dit) och läggs utan minsta pip.
är fortfarande lite nojjig över hennes uppvaknanden - när jag ska gå in och när jag inte ska det ("ska")...eftersom vi i sann mening inte kurat "rätt" till 100% med magläge+nappfritt från dag 1 räknas dag 1 från dag 2...och magläge kom först ca dag 3/4...
Äh, glöm det nu! Du ska verkligen inte gå in nu! Om det inte låter som något speciellt förstås eller om det är totalkris. Du ska i alla fall inte gå in för att du funderar på vilken natt i ordning du är. Nu kör du på där du är och fokuserar på HUR hon frågar. Hur låter hon? Vad gör hon när du ramsar? Strunta i att tänka manual nu, utan utgå helt ifrån er situation.
enligt er erfarenhet - kan jag lita på att hon är trygg om hon snabbt somnar om av egen maskin vid uppvak+gnäll
Ja, det skulle jag verkligen säga! Det är jättebra om hon klarar av sina uppvak helt för egen maskin.
när hon arbetar upp sig får hon ramsa x4 - går det att spekulera i hur hon "ska" reagera på ramsan efter uppföljningsveckan (som pågår den här veckan)...jag är inte ute efter facit - såklart - jag behöver bara stöd i det här!
Spekulera....

Tja, mestadels kommer hon inte att behöva någon ramsa vid uppvak men om ni behöver ge henne en så ska hon förhoppningsvis lugnas av den och reagera med tystnad.
Du sköter dig jättebra! Ha tålamod, se processen av gradvis backande och håll målet för ögonen!
/Tinis