immunförsvaret i slutet

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fd Medlem

immunförsvaret i slutet

Inlägg av Fd Medlem »

När jag väntade Hugo var jag non stop förkyld de sista veckorna (2 månader, kanske).

Då sa någon att det är kroppens sätt att förbereda sig; genom att vara extra mottaglig för allehanda infektioner nu, bygger den upp ett försvar för att man ska slippa vara hängig när man väl fått barn. Och det lät ju logiskt och smart. Min dåvarande BM hade aldrig hört talas om det och trodde inte riktigt på sammanhanget.

(Hon var heller inget vidare intresserad av sitt jobb...)
Nu har jag varit envist förkyld med varierande intensitet i över tre veckor och lurar på om det är samma fenomen som förra gången.

Normalt sett är jag frisk som en nötkärna och de förkylningar som ändå drabbar mig brukar blåsa över på ett par dagar. Så jag undrar...

Någon som vet något om detta?
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Det vet jag inte... Men jag var snuvig i princip 70% (dvs. inte de första veckorna...) och inte hade jag mer sjukdommar av det. Men jag vet att alla slemhinnor blir tjockare, segare osv... Och då även näsan. Somliga blir snorigare av detta också (dvs. jag)

Det enda jag vet med den "snuvan" gravnästäppa är att samma sekund som man går in i förlossning så släppte den. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag vet faktiskt inte.
Men förra gravven, var jag aldrig sjuk, men blev dunderförkyld ett par dagar efter förlossningen...
Den här gravven har jag varit täppt, har haft en envis och svår hosta.
Nästan som en förkylning som inte leder någonstans...
Alltså snuvan lättas inte upp, och hostan blir inte lättare...

Kanske slipper jag nu att bli sjuk efte förlossningen då :lol: då kanske amningen går lite bättre...hm hoppas hoppas.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"