Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Nella Rävfälla (samtliga Janders påhitt). :lol:
:shock: :lol: :lol: :lol:

Ujujuj...Bonzo får akta sig... 8)

:heart:

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Underbara namn Nella fått :thumbsup: :lol: :heart:

Lucine har hittills: Lussi, Lussekatten, Lussebullen, Lusisen, Lusebus, Pussiluss :wink: :heart:

Så mycket för tjusiga innebörder om gudinnor och prinsessor :lol:

Majamamma: :heart: Tack för din hälsning och dina tankar om vagning :D

Fjällmor: :lol: :lol: :lol:

Nancy
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Fjällmor! :heart: Det är naturligtvis inte personligt riktat mot Bonzo. Rävar står inte så högt i kurs härhemma och storbarnen har byggt rävfällor, både verkliga och imaginära, sedan hönorna gick åt. :lol:

Annars kan man ju fångas på trevliga sätt också. :wink: Isak kanske får konkurrens om pojkvänskapet?

Om jag har ett totemdjur är det definitivt räven. Jag har haft märkliga möten med rävar i mitt liv. Och min älskade hund Mumma såg ut som en liten miniräv.

Nike såg ut som en liten katt med sin bullnäsa och sina sneda ögon när hon var ny och Nella påminner mig faktiskt om en räv i vissa vinklar.

Annars ser alla våra ut som samebarn i början, med smala sneda ögon, mörkt hår, runda ansikten och mycket kinder. Sedan blir de helt olika allihopa.

Lilla Pussiluss! Klockrent. :D :heart:

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:Annars ser alla våra ut som samebarn i början, med smala sneda ögon, mörkt hår, runda ansikten och mycket kinder. Sedan blir de helt olika allihopa.
Ha, som Engla Pengla då, hennes pappa är halvsame så dotra ser precis ut som på din beskrivning :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Åh, fler samebarn! :heart: Darlingen har ju rötterna norröver men det finns inga samer i släkten vad vi vet. Kanske längre bakåt i tiden? Det vore coolt.

Min bästis bodde länge i Jokkmokk och gick på samernas folkhögskola. Hon hade renlära på schemat och blev ihop med sin renhandledare. Han hade massor med renar och hon blev en fena på att kasta lasso och köra scoter. :lol: Jag var dit ett par gånger medan hon bodde där och fick vara med. En häftig värld och kultur.

Kram Jannika
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Men ursäkta Nancy, här kommer jag och bara brer ut mig i din tråd. Glömde bort var jag var. Sorry. :oops:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Men ursäkta Nancy, här kommer jag och bara brer ut mig i din tråd. Glömde bort var jag var. Sorry. :oops:
:roll: Ja för jag har ju aldrig brett ut mig i DIN tråd vad jag vet... :wink: :lol:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Men äsch då, du FÖRGYLLER "min" tråd, inget annat. :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Idag fyller Lucine Aurora två månader :-({|=

Eftersom AW kallar de två första månaderna för det "förlängda havandeskapet" måste det ju innebära att detta är en ypperligt bra dag att avsluta min tråd på Barnaväntan :wink:

I våras skrev jag följande:
Nancy skrev:Igår och dagen idag har känts mycket märkliga. Igår var det v.31+6 i graviditeten, samma dag som Leia föddes.

Eftersom jag idag är i v.32+0 är jag alltså mer gravid än jag någonsin varit Hade aldrig vågat drömma om att få gå längre än med Leia men nu börjar maken och jag faktiskt tro på att lillasyster skall stanna tills 24/7.Lillasyster är en helt annan sort än Leia.

Leia trivdes aldrig i magen. Hon tänjde, spände och krumbuktade för jämnan. Hade jag den dåliga smaken att lägga mig på sidan sparkade hon så ilsket så jag tvingades lägga mig på rygg igen. Leia fixerade sig tidigt, redan innan v.30 tror jag bestämt det var.

De andra bebisarna på neonatal låg oftast i fosterställning ovh sov. Leia låg med armar och ben utsträckta, precis som hon fortfarande gör nu snart 2 år senare.

Lillasyster bryr sig inte ett dugg om hur jag ligger. Hon sparkar aldrig ilsket i revbenen så att jag tappar andan. Hon tar aldrig spjärn med benen och försöker hitta en egen väg ut. Hon är inte det minsta fixerad utan ligger och buffar runt och verkar stortrivas.

Om teorin att det är barnet självt som bestämmer när det skall födas så tror jag att mina små flickor är tydliga exempel på detta
Den lilla människa vi har fått till oss är inte en förlängning av oss själva eller en "Leia 2". Hon är en alldeles egen liten person. En stabil, pigg och stark liten människa som tycks ha fått gåvan att inte bara titta utan verkligen "se".

Min egen hemmasnickrade teori har varit densamma sedan långt innan Lussi föddes; att hon är den som kommer att samla ihop oss och bringa balans i tillvaron. Hon är redan på mycket god väg.

Hoppas vi inte lägger för tung börda på dina små axlar älskling för det vi menar är ett samarbete där du har en mycket viktig plats i "flocken".

:heart: Tack kära forumister för allt fantastiskt stöd genom graviditetens alla turer och tack Lussi för att du valde att komma till just oss.

Nancy
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:cry: :heart: Så fint skrivet! All kärlek från oss på Lill-Lusens 2-månadersdag!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

Krama varandra från mig!

/Fjällmor
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart: :heart: :heart:
Ha en härlig fortsatt dag!

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Carin1
Inlägg: 56
Blev medlem: tor 22 feb 2007, 10:49
Ort: Stockholm

Tips om hur storken hittade fram..

Inlägg av Carin1 »

Hej Nancy!

jag har just läst/skummat för att hinna med att gå igenom allt" i din tråd "När storken sviker" resp sen i barnaväntan...åh, jag gladdes såååå med dig då det slutade sååå bra!!! dvs att du äntligen fick bli tvåbarnsmamma :D :heart:
Ett JätteGRATTIS til det!!! :D :lol:

Jag har läst allt detta just av samma anledning som du, att jag själv såååå gärna vill bli 2barnsmamma också :wink: men har kört m ägglossningstest i 4omgångar nu, men inget resultat....visst det rä inte SÅ länge, men känner att vi vill ha det NUU, då vår lillprins är det bästa som hänt mig/oss, och jag längtar så...
jag undrar därför vad det var som gjorde att du tillslut blev gravid? måste missat det, så jag vore jättetacksam om du skulle kunna pma mig om det :)

Njuut nu av din lilla och sköt om dig och god fortsättning

/Carin :wink:
Mamma till lille Tim 061102, kurad i Gastsjö 22-26 Mars-07
och Tims goa lillasyster Elise född 091013 samt lillebror Viktor född 110412
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Carin :D

Tack för dina rara ord, blir jätteglad :heart: Håller mina tummar för att ni skall lyckas snart :thumbsup:

Skickat pm till dig :D

Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"