Träning -07
Denna veckan blev det två NIA-pass. Tisdag och idag.
Var på hockey i torsdags och det är ansträngande när det blir så jämna matcher *hihi*.
/LO
Var på hockey i torsdags och det är ansträngande när det blir så jämna matcher *hihi*.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
alltså....jag är ledsen, tjejer...
men jag bidrar inte med någon träning alls denna veckan...
Jag har varit/är, helt utslagen
Jätteförkyld. Trött in i märgen, kan somna hur och när som helst. Yr.
Ja, helt fullständigt orkeslös.
Har varit hemma från jobbet i veckan tis-tors, vilat i helgen. Någon gång har jag fått små ryck och målat ett par stolar, slipat lite i trappan, os.v, men efter en stund, känns det som ett tåg kört över mig. Jag orkar inte
Jag hoppas jag kan bidraga med något pass i veckan som kommer istället.
kram anna
Jag har varit/är, helt utslagen
Jätteförkyld. Trött in i märgen, kan somna hur och när som helst. Yr.
Ja, helt fullständigt orkeslös.
Har varit hemma från jobbet i veckan tis-tors, vilat i helgen. Någon gång har jag fått små ryck och målat ett par stolar, slipat lite i trappan, os.v, men efter en stund, känns det som ett tåg kört över mig. Jag orkar inte
Jag hoppas jag kan bidraga med något pass i veckan som kommer istället.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Hej!
Nä, det blev inga pass förra veckan heller. Orkade inte.
Fast jag gjorde 4 yogapass, skönt för själen
Nu är jag pigg igen, har vilat mig ordentligt och kommit igen.
Så denna vecka bidrar jag med 2 pass. 1 intervall-pass i tisdags.
Och så har jag varit och köpt mig ett par stavar...(...ÄR det kärring-aktigt??
8-[
) Folk säger att det är effektivare än vanlig rask promenad i och med att man får med sig armarna också, så jag tog det första passet idag.
kram anna
Nä, det blev inga pass förra veckan heller. Orkade inte.
Fast jag gjorde 4 yogapass, skönt för själen
Nu är jag pigg igen, har vilat mig ordentligt och kommit igen.
Så denna vecka bidrar jag med 2 pass. 1 intervall-pass i tisdags.
Och så har jag varit och köpt mig ett par stavar...(...ÄR det kärring-aktigt??
kram anna
Jag läser om er träning med kraftig avundsjuka!
Jag har fortfarande lymfknutan i pingisbollsstorlek i armhålan, så jag vågar inte gå till gymet.
Men jag läängtar! Jag vill slita och lyfta vikter och svettas!
Skogspromenader blir det ju alltid, men jag vill TRÄNA!
Har fått remiss till kirurgen, där det tydligen ska stickas i den där lymfkörteln och se vad det är med den. Ev. ska de skära bort den..
Jag känner hur mina muskler tynar bort... jag blir svag...
Jag har fortfarande lymfknutan i pingisbollsstorlek i armhålan, så jag vågar inte gå till gymet.
Men jag läängtar! Jag vill slita och lyfta vikter och svettas!
Skogspromenader blir det ju alltid, men jag vill TRÄNA!
Har fått remiss till kirurgen, där det tydligen ska stickas i den där lymfkörteln och se vad det är med den. Ev. ska de skära bort den..
Jag känner hur mina muskler tynar bort... jag blir svag...
Jaha, hur går det för er?
Förra veckan blev det bara 1 intervall-pass. Det SKULLE blivit en rask promenad med Blomman, som jag var och hälsade på, men vi satte oss och pratade och drack rödvin istället... 8)
Denna vecka blev det 2 pass. 1 intervall, och 1 step-up.
Det är julmarknadstider nu, så jag har hur mycket som helst att göra, svårt att få till träningen, men jag satsar på 2 pass nästa vecka i alla fall, hoppas jag hinner det!
kram anna
Förra veckan blev det bara 1 intervall-pass. Det SKULLE blivit en rask promenad med Blomman, som jag var och hälsade på, men vi satte oss och pratade och drack rödvin istället... 8)
Denna vecka blev det 2 pass. 1 intervall, och 1 step-up.
Det är julmarknadstider nu, så jag har hur mycket som helst att göra, svårt att få till träningen, men jag satsar på 2 pass nästa vecka i alla fall, hoppas jag hinner det!
kram anna
Har verkligen kommit igång nu
De senaste veckorna har jag sprungit på måndagar och torsdagar samt tränat ett medelpass på friskis på fredagar + familjelek på lördagar (tillsammans med Vega) Utöver detta blir det en del promenerande.
Vet inte riktigt hur långt jag springer men är ute i 40 min. Kommer öka på lite till och stanna vid 1h- det är nog en mil..och snart börjar ju skidsäsongen. Då kommer jag åka skidor på måndagar och torsdagar istället...
Linda
De senaste veckorna har jag sprungit på måndagar och torsdagar samt tränat ett medelpass på friskis på fredagar + familjelek på lördagar (tillsammans med Vega) Utöver detta blir det en del promenerande.
Vet inte riktigt hur långt jag springer men är ute i 40 min. Kommer öka på lite till och stanna vid 1h- det är nog en mil..och snart börjar ju skidsäsongen. Då kommer jag åka skidor på måndagar och torsdagar istället...
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Hrm.. jo, det var väl mest mitt fel, jag hade glömt bort det där med promenaden och tänkte mest på mat och vin!anna skrev: Förra veckan blev det bara 1 intervall-pass. Det SKULLE blivit en rask promenad med Blomman, som jag var och hälsade på, men vi satte oss och pratade och drack rödvin istället... 8)
Nu har jag precis promenerat iaf, med hunden!
Annars ligger jag lågt till den 30:e!
Jaha...
Har ni slappat till er inför jul och nästa nyårslöfte REDAN, eller
Länge sedan rapport även för mig. Det går upp och ner.
Jag tror det har gått 4 veckor sedan senaste rapporten, så jag kör en resumé.
2 av veckorna var julmarknadsveckor, och inför det jobbade jag långt in på nätterna, så de veckorna blev bara ett pass/vecka.
En av veckorna blev det 3 pass.
Och den andra blev det 2 pass. Så med tanke på omständigheterna är jag nöjd med det.
Idag körde jag veckans första pass, ett intervallpass i skogen, ett RIKTIGT bra pass blev det!
Vad tror ni, ska jag köra en träningstråd -08 också
Eller känns det mest som ett krav/påhäng/dåligt samvete?
kram anna
Har ni slappat till er inför jul och nästa nyårslöfte REDAN, eller
Länge sedan rapport även för mig. Det går upp och ner.
Jag tror det har gått 4 veckor sedan senaste rapporten, så jag kör en resumé.
2 av veckorna var julmarknadsveckor, och inför det jobbade jag långt in på nätterna, så de veckorna blev bara ett pass/vecka.
En av veckorna blev det 3 pass.
Och den andra blev det 2 pass. Så med tanke på omständigheterna är jag nöjd med det.
Idag körde jag veckans första pass, ett intervallpass i skogen, ett RIKTIGT bra pass blev det!
Vad tror ni, ska jag köra en träningstråd -08 också
kram anna
-
Fjällfolket
Shoot! 8)anna skrev:
Vad tror ni, ska jag köra en träningstråd -08 ocksåEller känns det mest som ett krav/påhäng/dåligt samvete?
kram anna
Snyggt jobbat under marknadsveckorna Anna =D>
Själv är jag nu ordinerad vila. Kryckorna har gjort sitt intåg och jag har dessutom fått högt blodtryck - något jag aldrig haft tidigare...
Längtar tills kroppen är rörlig igen
/Fjällmor
Jag var på Fitnessmässan i söndags och såg litegrann på armbrytningen.. ååhh, vad jag vill testa!
Men först ska jag bli frisk, har så
ont just nu, och medicinen tycks inte hjälpa alls.
Sen ska jag ha tid att satsa, så det blir nog när barnen inte behöver min tid lika mkt, för som den tävlingsmänniska jag är så måste jag göra det här ordentligt om jag ska göra det..
Men det verkar såå kul!
Träningstråd -08, jag är med, och jag nu bara kan börja träna igen nångång..
Men först ska jag bli frisk, har så
Sen ska jag ha tid att satsa, så det blir nog när barnen inte behöver min tid lika mkt, för som den tävlingsmänniska jag är så måste jag göra det här ordentligt om jag ska göra det..
Men det verkar såå kul!
Träningstråd -08, jag är med, och jag nu bara kan börja träna igen nångång..
Summering av de senaste 3 veckorna.
V. 1- 3 pass
v. 2- 2 pass, men RIKTIGT bra intervallpass
Denna vcka 1 pass, men jag är på väg upp på vinden nu och köra ett till, så det blir 2 pass. Fast jag har ingen lust egentligen, men magen är svullen av alla extra kolhydrater i jul...
Ja, så vill jag tacka alla som hängt med på denna tråd!
=D> =D> =D> =D> =D>
BRA JOBBAT TJEJER
Och så kommer frågorna...
Jag svarar själv nedanför
[
b]1. Har ni uppnått de mål ni satte upp i början på året[/b]
Jag måste nog säga att jag är nöjd. Mitt mål var helst 3, men i alla fall 2 pass/vecka, och det har jag hållt nästan hela vägen, förutom då det varit markader, och då jag gick i däck totalt i oktober.
2. Har det känts som ett tvång?
Ja ibland, men det har också varit bra att ha pepp och stöttning härifrån.
3. Kommer ni hänga på med en ny träningstråd -08?
8) Jag kommer starta den, så visst ska jag hänga på 8) , men jag kommer inte ha så höga krav på mig nästa år, jag kommer vara NÖJD även med 2 pass/vecka, och supernöjd med 3 pass.
kram anna
V. 1- 3 pass
v. 2- 2 pass, men RIKTIGT bra intervallpass
Denna vcka 1 pass, men jag är på väg upp på vinden nu och köra ett till, så det blir 2 pass. Fast jag har ingen lust egentligen, men magen är svullen av alla extra kolhydrater i jul...
Ja, så vill jag tacka alla som hängt med på denna tråd!
=D> =D> =D> =D> =D>
BRA JOBBAT TJEJER
Och så kommer frågorna...
[
Jag måste nog säga att jag är nöjd. Mitt mål var helst 3, men i alla fall 2 pass/vecka, och det har jag hållt nästan hela vägen, förutom då det varit markader, och då jag gick i däck totalt i oktober.
Ja ibland, men det har också varit bra att ha pepp och stöttning härifrån.
8) Jag kommer starta den, så visst ska jag hänga på 8) , men jag kommer inte ha så höga krav på mig nästa år, jag kommer vara NÖJD även med 2 pass/vecka, och supernöjd med 3 pass.
kram anna
Hej
Jag håller med dig anna, vi är duktiga och det är jättebra att du lyfter den här tråden, kanske kan vi bli fler nästa år
Jag har tränat minst två pass per vecka, förutomnär jag varit sjuk, och oftast t o m mer!
Och jag kommer att ha samma "krav" som du anna, minst två pass per vecka, allt annat är bonus!
Kram Mia
Jag håller med dig anna, vi är duktiga och det är jättebra att du lyfter den här tråden, kanske kan vi bli fler nästa år
Jaaaanna skrev:[b]1. Har ni uppnått de mål ni satte upp i början på året[/b]
Hmmm, ärligt talat så har det det, vissa gånger har det varit tungt, men jag vet att går man de gångerna känns det SÅ mycket bättre efteråt! [/quote]anna skrev:2. Har det känts som ett tvång?
ABSOLUT!!! Jag är med! Superbra att bli peppad härifrån ocksåanna skrev:3. Kommer ni hänga på med en ny träningstråd -08?
Och jag kommer att ha samma "krav" som du anna, minst två pass per vecka, allt annat är bonus!
Kram Mia