Fel på en tråd

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
susanneethel
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:44

Fel på en tråd

Inlägg av susanneethel »

Jag har svarat i en tråd på Mat-mage-barnakropp, men svaren försvinner. :shock: I listan på trådar står det 0 svar fast jag har pratat med mig själv där nu flera inlägg. :oops: Och när jag svarar igen så syns det jag svarar tidigare, men inte innan. Och i listan står det 0. och tråden flyttas inte upp.

Tråden heter 1,5 år - Kastar kärl, Anskuli har skrivit den. Är det någon annan som kan se mina svar? Är det min dator det är fel på tro? Eller användaren :roll:
susanneethel
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:44

Inlägg av susanneethel »

Nu har jag kopierat det, kan ni andra se de här inläggen i den tråden?



anskuli



Registreringsdatum: 24 november 2007
Inlägg: 1

Postat: lör nov 24, 2007 08:42 Rubrik: 1,5 år - Kastar kärl

--------------------------------------------------------------------------------

Jag behöver hjälp med min pojke (1,5 år) som bestämt att han inte vill äta hemma. Han har varit i dagis sen augusti och trivs bra.

Dagis lunch 11.30, mellanmål 15 och efter dagis bjuds det middag 17.30 - 18.00
Teorin är att hela familjen äter tillsammans och trivs, förra veckan blev måttet fullt, vi vet inte mera vad vi skall göra.

Killen vill inte smaka på maten. (Vi har inte mera bröd eller frukt på bordet eftersom han bara pekar på det)
Han dricker mjölk och petar i maten. Plötsligt slänger han muggen / tallriken /besticken över bordet. (ibland kastar han mat, men då är det färdigt ätet och han börjar skrika)

Vi har reagerat genom att plocka upp kärlen, sagt att om han inte vill äta mer skall ha istället ge skeden år oss. Hoppats på att han skall smaka på maten och räddat tallriken före den krachar in bland våra tallrikar igen. Sen är det färdigt och han få gå från bordet.

Han gör samma med kvälls-gröten. Han äter några skedar och sen slänger han tallriken, I morse gjorde han det samma med frukost-gröten. (vi får tag i kärlen före de flyger men det leder till att vi är på vår vakt hela tiden.)

JAG ORKAR INTE MERA MED MIDDAGARNA. Har någon idér om hur jag får

1) bukt med kärl-kastandet!!!!!!!
(2) får honom att smaka på annat är frukt & bröd & gröt & korv -> jag antar att detta kommer med tiden)

På dagis har han också matvägrat (tidvis) men på fredag lär han ha ätit korvsoppa (även grönskaerna). Han karstar inte kärl på dagis!!.
Före dagis-starten var han en perkeft A&W baby som åt alltig.

Han sover fortfarande jätte bra och är för övrigt balanserad och trevlig att vara med.

TACK FÖR HJÄLPEN!

Till överst på sidan


susanneethel
Hjärtebarnskontrollant


Registreringsdatum: 16 januari 2006
Inlägg: 815

Postat: lör dec 01, 2007 20:47 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Hej Anskuli
Jag har efterlyst ett svar åt dig, men jag ska försöka svara något så länge.

Min son kastade mat och grejer förut när han var i samma ålder har jag för mig, då fick jag rådet att göra såhär:

1. Visa med handen om handen var maten ska vara. Är väl samma med skeden, visa hur man gör med skeden. Tallriken ska stå på bordet. Jag tror det är bäst att passa så han aldrig hinner slänga den, hindra och säg "Här ska den stå" typ.

2. Om man fortsätter kasta så får man gå från bordet. Kommer han inte tillbaka så är han väl mätt. Men annars samma igen.

Min son slutade kasta ganska fort när vi gjorde så.

Angående att han bara äter korv, gröt och frukt. Servera inget istället för det som inte dög. Håll mattiderna så gott det går, är ju bra om han är lagom hungrig. Det kanske ni redan gör?
Kommentera inte vad han äter och tjat är förstås olämpligt. Bra att ni äter tillsammans och pratar om något trevligt.

Någon får gärna svara mer om jag har missat något.
_________________
Min lille Karl är född 22/7-05. 12/5 har Karl fått en syster som heter Liv.
Karl
Liv

Till överst på sidan


susanneethel
Hjärtebarnskontrollant


Registreringsdatum: 16 januari 2006
Inlägg: 815

Postat: lör dec 01, 2007 20:56 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Hej Anskuli
Jag har efterlyst ett svar åt dig, men jag ska försöka svara något så länge.

Min son kastade mat och grejer förut när han var i samma ålder har jag för mig, då fick jag rådet att göra såhär:

1. Visa med handen om handen var maten ska vara. Är väl samma med skeden, visa hur man gör med skeden. Tallriken ska stå på bordet. Jag tror det är bäst att passa så han aldrig hinner slänga den, hindra och säg "Här ska den stå" typ.

2. Om man fortsätter kasta så får man gå från bordet. Kommer han inte tillbaka så är han väl mätt. Men annars samma igen.

Min son slutade kasta ganska fort när vi gjorde så.

Angående att han bara äter korv, gröt och frukt. Servera inget istället för det som inte dög. Håll mattiderna så gott det går, är ju bra om han är lagom hungrig. Det kanske ni redan gör?
Kommentera inte vad han äter och tjat är förstås olämpligt. Bra att ni äter tillsammans och pratar om något trevligt.

Någon får gärna svara mer om jag har missat något.
_________________
Min lille Karl är född 22/7-05. 12/5 har Karl fått en syster som heter Liv.
Karl
Liv

Till överst på sidan


susanneethel
Hjärtebarnskontrollant


Registreringsdatum: 16 januari 2006
Inlägg: 815

Postat: lör dec 01, 2007 20:57 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Det är något som är fel här, hoppas du kan se svaret.
_________________
Min lille Karl är född 22/7-05. 12/5 har Karl fått en syster som heter Liv.
Karl
Liv

Till överst på sidan


susanneethel
Hjärtebarnskontrollant


Registreringsdatum: 16 januari 2006
Inlägg: 815

Postat: lör dec 01, 2007 21:03 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Vad konstigt. Svaren syns inte i listan med trådar, det står 0 svar, men klickar man på tråden så syns dom. Jaja, jag skickade det till dig som pm också för säkerhets skull.
_________________
Min lille Karl är född 22/7-05. 12/5 har Karl fått en syster som heter Liv.
Karl
Liv

Till överst på sidan


susanneethel
Hjärtebarnskontrollant


Registreringsdatum: 16 januari 2006
Inlägg: 815

Postat: lör dec 01, 2007 21:06 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

ja, nu är alla svaren borta igen
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag har haft liknande problem. Det har blivit bättre när jag loggat ut och in igen. Ibland har jag fårr "rensa tidigare" i internetinställningar. Det verkar som att det "hakar upp sig" på något vis.
susanneethel
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:44

Inlägg av susanneethel »

Ja :D Det funkade Tack för hjälpen
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"