Således har vi även druckit mycket te och spelat mycket Maxi-Yatzy under Emils uppväxt. Så pass att vi tvingats gömma spelet i Emils pyjamas låda för att han inte ska dra fram det och spela hej vilt!
Nu har det blivit så att när jag säger att syrran är på intågande springer han till pyjamaslådan och "säger" att spelet måste fram.
Det har till och med gått så långt att när vi har vänner på besök som vi dricker te med så hävdar Emil bestämt att vi borde spela Maxi-Yatzy
Igår var syrran här och åt lunch, Emil ville dricka te och spela spel men jag sa att han och jag kunde göra det på eftermiddagen när han sovit. Visst tänkte jag väl att han skulle glömma bort det men se det gjorde han inte.
Sen tog vi fram varsin pepparkaka, fyllde våra stora te-koppar med gott te och spelade Maxi-Yatzi så det stod härliga till.
Under spelets gång samtalade vi om viktiga saker som traktorer, färgen blå, bokstäver som S, A och O, och om Pappan som är i London för tillfället.
Så nu har jag en suverän kompis att dricka te och spela Maxi-Yatzy med även om syrran inte kan. Och tänk så vältränad jag kommer vara!!! Jag kommer slå alla rekord och sopa mattan med syrran min efter all träning med Emil. 8)
Kram Susan