PANIK !!!

Skriv svar
Sleepless

PANIK !!!

Inlägg av Sleepless »

Hjälp mig !!! :(

Har en 6 mån son, mitt 2:a barn, där jag kört sova hela natten kuren (gjort också till mitt första barn, gick strålande) till punkt och pricka för 1 månad sen... och har gjort sen dess. Och han är fullkomligt opålitlig !!! Helt hopplös. Eller så är det jag - men något är det som inte fungerar.

30% av nätterna sover han igenom (då är jag inne och ramsar, samt snabbt lägger till rätta i 10 sek kanske 1-2 ggr max) vilket är helt ok. Problemet är de andra 70% av nätterna... typ nu !! Sitter här 04.45 och har varit upp i 1h och 5 min...

Han vaknar typ efter 3.00 och kan bara inte somna om. Är vaken och skriker, med lite olika skrikintentitet, i ca 1,5 h - ALLTID ! Och jag ramsar, står utanför dörren till 99%, om han inte blir för hysterisk, då går jag in och lägger tillrätta.

Vad ska jag göra ???? Varför slutar inte de har skriksejourerna?? Han får absolut aldrig någon mat och har inte fått från beslutet natt 1.

Snälla snälla snälla - jag och sonen behöver hjälp !!
TACKSAM för hjälp !! :(
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

jag vet inte om jag kan vara till hjälp alls. Men hur ser hans dagar ut? sovtider,mattider etc. skriv ner det så blir det lättare för någon som kan att se ett mönster.
Hoppas någon kunig skyndar till!
3 fina...2005, 2007, 2010
Sagalinda
Kontakt:

Re: PANIK !!!

Inlägg av Sagalinda »

Sleepless skrev: 30% av nätterna sover han igenom (då är jag inne och ramsar, samt snabbt lägger till rätta i 10 sek kanske 1-2 ggr max) vilket är helt ok.
...
Och jag ramsar, står utanför dörren till 99%,
Hej Sleepless och varmt välkommen hit till forumet :D !

Ojdå, något har gått snett. Och jag tycker mig se felet här i de citerade raderna. Du skriver att du är INNE och ramsar? I hans rum? Det får du inte [-X Du ska ramsa UTANFÖR rummet :wink: Jämför med guiden som står på vakt utanför tältet och du ligger där inne och hör lejonen ryta. Inte vill du ha honom rännande inne i tältet då inte.

Menar du att dessa 30 % då du är inne och ramsar och lägger tillrätta är de nätter han sover igenom? För det är det inte. Han sover inte igenom nätterna om han måste verktygas flera gånger. Du får inte nöja dig med mindre än att han sover som en stock från nattandet tills du väcer på morgonen!

Sedan skriver du att du står utanför dörren till 99 %. Snacka om överkoncentration :shock: :!: Du ska bort från hans dörr och göra andra ljud i huset! Då hör han att du är upptagen med att ladda bössan och inte alls har tid att höra på hans skrik. Aldrig hänga utanför! Detta har varit så otroligt uppenbart med de barn jag kurat. Senast idag ringde mig en kurmamma och visste inte vad hon skulle göra då tösen bara skrek i vagnen efter att hon vaknat i skarven. Hon verkligen SKREK. Vi pratade på, mamman stod ca 10 meter från vagnen. Jag frågade dittan och dattan o mamman svarade. Och gissa vad som hände :wink: Efter ett par minuter sov tösen igen... Överkoncentrationen var borta och mamman var upptagen med annat. Så sätt igång att baka pepparkakor eller städa köksskåpen nästa gång det drar ihop sig till skriksejour :!: :wink: Naturligtvis ska du ge en ramsa som inledning, så att liten vet vad som gäller, men sedan tar du hand om de där 17 andra bebisarna och de där 18 korna :lol:

Hur är det, tar ramsan? Har du känt att ni fått en dialog, att han tystnar på den? Om inte ska du köra bekräftelseramsa i ett par nätter så att det blir det sista han hör. Han ska inte skrika sig till sömns.

Mamma S har också ställt viktiga frågor som vi kan fundera mer på då du svarat!

Kram :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Sleepless

tack för ert engagemang...

Inlägg av Sleepless »

... verkligen fantastiskt...

Jo, ramsan tar ! Jag hör att han hör och att han lyssnar. Du har rätt, jag är inne för mycket.

Så nu kör jag så här alltså, bara för att vara övertydlig:
1) Innan 4 bara om han skriker upp sig ordentligt, annars ska han greja det själv...
2) Utanför rummet ramsas det generellt bara en gång, sen ska det vara bra.
(här har jag gjort fel som hållt på och hållt på...) Nu i början, några dagar, så kör jag bekräftelseramsa innan han somnar in bara så att han somnar utan att skrika sig till sömns.
3) Efter 4 - en pangramsa !

Håll tummarna ! Jag börjar måndag, ska till svärmor över helgen...
Kram & tack !!
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:thumbsup: Så ska det låta!

Bra att han lyssnar på ramsan, då kan du vara trygg i att han vet vad som gäller. Om han tystnar då du ramsar kan du gott och väl dra ihop bekräftelsen med den vanliga ramsan, så att det blir 6 verser där de sista två är bekräftande. Se upp med att bekräfta separat alltför länge - under en kur gör man så endast de två första nätterna. Sedan vet barnet vad som gäller och blir då bara argt när man bekräftar "Men ÅÅÅÅ vad du tjatar jag VET att jag ska sova kan du inte låta mig ligga här ifred och lösa världsproblemen en stund!" Typ. :lol: Så bekräfta inte separat "några dagar" utan högst två!

Du rapporterar väl? :wink:
Sleepless

Typiskt...

Inlägg av Sleepless »

nu har sonen 39,8 feber... Vågar man köra ändå? Han vet ju vad som gäller ?
Fast tänk om han behöver alvedon ?

Vad säger de vise ? :wink:

Kram
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Du ger alvedon förebyggande, så kan ni köra ändå! :D
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Ett sjukt barn behöver sin goda sömn mer än någonsin :wink: Använd marginalkvartar åt båda hållen så han får sova mer än vanligt, i övrigt gäller allt som vanligt. Vid eventuella uppvak nattetid är det tillåtet att gå in och ge vatten i flaska och kolla tempen, ge mera medicin om det behövs, men inget extra spring. Jag håller tummarna :D
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"