Homeopati

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
sepia
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 14 apr 2007, 19:12

Homeopati

Inlägg av sepia »

Hej!

Är det någon här som prövat homeopati inför förlossningen? Jag prövade att ta det ett par dagar innan förlossningen och det hjälpte mig. Mina regelbundna värkar var mycket kortare och förlossningen gick riktigt snabbt! Åkte in 23.30 och födde 01.12. Prövade också profylax-metoden för första gången, men kände inte riktigt att den fungerade fullt ut... vet inte om jag gjorde rätt.
anniemanjani
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 12:30
Ort: Norrtälje

testat.

Inlägg av anniemanjani »

Jag har inte prövat på homeopati inför förlossningen men jag har däremot prövat det under graviditeten mot nedstämdhet och trötthet och det har funkat lysande.
Jag har en god vän som är väl insatt i homeopati så jag brukar få rekomendationer av henne ibland.

ha de gott
Annie
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Inte vid förlossning (men det ska jag nog göra, vilka preparat tar man?). Däremot mot illamående under första delen av graviditeten. Den här, min andra, graviditet började ännu värre än förra (då jag spydde så jag fick rivsår i halsen till efter v 20), men efter att jag började ta homeopatiska preparat så slutade jag nästan helt att spy. Mådde fortfarande lite tjyvigt, men fick behålla det jag åt så med ytterst få undantag.
Placeboeffekt eller ej, inga fler graviditeter utan dessa piller!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"