Sova i vagn?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bonnie

Sova i vagn?

Inlägg av Bonnie »

Hej jag undrar över hur ni gör som har barn som inte har tutte men suger på fingrarna när dom sover ute, har ju gått bra tills nu när man måste börja ha på sig vantar?
Jag har även en syskon vagn som snart är för liten liggdel för lill tjejen hon sover ju på mage men de börjar bli trångt, mitt problem är att sittdelen inte går att sätta i helt liggläge så hon måste ligga på rygg, är de slut nu på våra fina sov stunder ute nu?
Stolt mamma åt Phoenix född 051215 & Bonnie född 070630
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej!!
Jag har en tumsugare som sovit ute hela året :-)
Jag köpte billiga fingervantar och klippte av tummen helt enkelt! Fungerade jättebra..
Smörj in tummen med olivolja bara så den inte torkar ut om hon släpper den under luren!!

Gällande ryggläge så har Emma sen hon varit nio månader sovit alla lurar i vagn på rygg men det tog ett litet tag innan hon var van vid det. Jag vagnkurade henne ett par dagar men sen satt det.

Ett annat tips är att leta på Blocket efter begagnade gamla liggvagnar, suveränt bra!
Det är ju trots allt skönare att sova på mage :!:

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Bonnie

Inlägg av Bonnie »

Ja problemet med vantar är att hon suger på sin hand inte på tummen, sen när de gäller vagnen så är de så att jag går ut å går med båda mina barn när dom sover middag så jag måste ju ha syskonvagnen som tyvärr dock inte är så stor. Men jag får prova lägga henne på rygg hon är ju bara fyra månader så hon kanske vänjer sig fort vid att ligga på rygg i vagnen. (Hoppas)
Stolt mamma åt Phoenix född 051215 & Bonnie född 070630
Lua

Inlägg av Lua »

Det kommer säkert att gå bra!

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"