Bautamage...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fd Medlem

Bautamage...

Inlägg av Fd Medlem »

Jag är i vecka 25-26-nånting nu och ser redan höggravid ut. Fick aldrig riktigt ordning på min delade magmuskel efter graviditeten med Hugo och nu känns det som om tarmarna snart ska välla ut ur magens övre del... (Nåja, åt det hållet i alla fall.) Jag har frågat BM, hjälpmedelsbutiker och mammaklädesbutiker om hjälp i form av gördel, men det enda de kan hosta fram är en sk tvillinggördel, som mer håller upp magen när den bli riktigt stor, men inte ger stöd upp över själva magen.

Ni rediga, vet ni något smart att göra? Det känns som om jag skulle vilja ha något som håller magen lite på plats, som en stödgördel. Men alla bautatrosor à la gammelmormor blir ju strax för korta, eftersom de inte är gjorda för en bollmage....

TIPS??!

Kram från Ulrika
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Det jag tänker på, är en lång, tajt t-shirt/top.. vilket inte är så svårt att hitta på t.exd Gina tricot, fast du köper den lite för liten, så att den verkligen smiter åt...
Jag får för mig att det skulle vara jätteskönt...
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jodå. Mitt favvohak Minimundus har. http://www.minimundus.se/valkommen.htm :arrow: För mamma :arrow: stödgördel.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"