Sova hela natten 2.0

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
ellibelli

Sova hela natten 2.0

Inlägg av ellibelli »

Kära Anna! Din fantastiska kur fick lilla Ellinor att sova gott hela natten från det att hon var 5 månader tills nu...nu är hon 2 år och 3 månader. Ellinor har plötsligt börja vakna flera gånger per natt (senaste 3 veckorna)och på grund av grannarnas bankande i väggen, eftersom hon skriker så starkt nu, har vi tagit upp henne...och jag börjar nu inse att detta är helt fel.. Men Hur hjälper vi Ellinor att lugna sig utan att ta upp henne? Var kan jag läsa mer om hur vi kan gå tillväga härifrån? Enormt tacksam för svar! Finns kanske Sova hela natten 2.0? Varma Hälsningar, Anna-Clara :D
Lua

Inlägg av Lua »

Hej :D :!:

Nu är jag ju inte Anna men till hon ser ditt inlägg undrar jag bara: Hur ser schemat ut? Kanske det är för mycket sömn dagtid?

Kram Lua. :heart:
ellibelli

Sova hela natten 2.0

Inlägg av ellibelli »

Hej Lua!

Schemat är som följer: Vi går upp kl. 07.00 sedan sover hon middag vid 12-13 en timme alltså, sedan är hon uppe till 20.00 och det är sällan problem med att lägga henne. Men jag tror att jag vet vad jag gjort för frl, hon är nämligen en riktigt liten trixare...Hon vaknar sedan, i natt var det 5 gånger och skriker. (Problemet är att vi då tagit upp henne av hänsyn till våra grannar) men i natt ramsade jag men jag höll på i ca 1 timme och grannarna bankade ett antal gånger....Jättejobbigt...Sedan vaknar hon och vill ha täcke eller sin tiger eller något annat. Jättetacksam för tips om hur jag kan brya detta :) :heart:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Vad är det för galna grannar.? Om jag var ni skulle jag ta ett snack med dem och förklara att de precis inte underlättar för att det ska bli tyst. Vem bankar i ngns vägg när ett barn skriker?

Om ni inte kan komma överens med grannen kanske ni kan flytta henne så att de inte hör henne.
Sen tycker jag att du gjort rätt när du ramsat vid uppvak. Och som du själv skriver, hon är en trixare och då kan det ta några nätter med frågor.
:arrow: Jag skulle ramsat henne direkt när jag hör henne. Ngn gång den första natten och sedan bara en gång och sen inget mer. Allt hon håller på med och frågar efter är bara för att hon vill att ni ska svara, jag har varit där själv :wink: Vår dotter ville att vi skulle lägga på täcket hela tiden, hon kunde gnälla flera ggr varje natt. När vi sprungit upp under ca en veckas tid så kom vi på oss själva med att :herregud vad håller vi på med.
Nästa natt var det ramsning som gällde. Rätt gnälligt första natten, men snart var vi tillbaka på banan igen :sleep:
Det man aldrig får glömma är att man själv börjar med de dåliga vanorna och därför är den som kan ta bort dem igen. Efteråt förstår man inte hur det kunde bli så fel. Och hur snabbt det kan gå.

Nu tar du nya tag. Ramsa, ramsa och ge dig inte så ska du se att er nattsömn snart är tillbaka.
Lycka till. :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
ellibelli

Bästa Susanne!

Inlägg av ellibelli »

Helt rätt! Vet du jag gick över i fredags med en flaska"bubbel" till grannarna och bad om förståelse, och de var hur gulliga som helst, är ett par i 30 års åldern men har inga barn...Det är ju säkert svårt att förestälal sig hur det är :)
Nu har det varit lungt i ett par nätter och jag säjer innan vi skall sova att" nu ska du sova så gott hela natten och det blir inga blöjbyten eller sånt i natt" och det funkade jättebra :)

tack snälal för all hjälp! Skall gå tillbaka där vi började och det funkar ju!

KRAM Anan-Clara
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Härligt :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "