"The Blues"

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
anniemanjani
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 12:30
Ort: Norrtälje

"The Blues"

Inlägg av anniemanjani »

Måste det alltid vara "babylycka" vad gäller små barn och/eller stor mage?
Min älskade lilla Zigge e sjuk å jag, jag e inte på topp skulle jag väl kunna formulera det.
Just nu ser jag bara allt jobb som kommer, hur ska jag kunna göra ett lika bra jobb, eller ännu hellre, ännu bättre jobb en gång till? Magen växer och det är världens fart där inne... :) ... vill bara gråta men Zigge behöver mig så jag passar på när han ligger å sover.
Varför måste det vara så tungt ibland, för det är ju just det, imogron kanske jag e på topp sånt går inte att förutsäga, inte för mig iallafall.
Jag sover uruselt och när jag väl kommer till ro ordentligt vaknar Zigge, för det är morgon.
Jag försöker att tänka rationellt, att allt kommer å bli bra, att vi hjälps åt här hemma, att jag älskar mina barn och min man, ... mm bla bla bla.
Men jag måste erkänna att jag blir föga uppmuntrad av mina egna taffliga försök till pepptalk.
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej på dig :!: Nej det måste inte alltid var babylycka och man måste inte alltid älska att vara gravid.
Jag gör det definitivt inte själv. Jag hatar det minst sagt.
Och i varje graviditet sover jag dåligt från den dag jag testat positivt.
Så jag kan bara säga JAG KÄNNER IGEN MIG :roll:

Det enda tips jag kan ge är att leva jusst nu.
Det som sker i morgon det vet man ingenting om, och kan inte heller göra något åt, utan oroa sig det får man göra då problemen finns.
Annars oroar man ju halvt i hjäl sig :roll:

Jag känner mig också orolig inför graviditeten och hur det ska gå, och om jag ska orka.
Men det enda jag kan komma fram till är att, man jusst ingenting vet om morgondagen. Och om det blir problem, ja då får man ta det då. Inte nu, för sin egen skull...

Sen så inför framtiden har du ju hittat hit till detta underbara forum, som kan hjälpa med både stora och små barn.
Om du undrar över sysselsättning för det äldre syskonet så finns det en tips tråd under Barnafostran.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5385
Där finns massor av annat matnyttigt att läsa också :wink:
anniemanjani
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 12:30
Ort: Norrtälje

Inlägg av anniemanjani »

Tack för ditt svar :)
Både skönt å lessamt att höra att fler mår sunk :wink:

Tack för tipset på länk för äldre barn :D

Kram Annie
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"