Hej - nu har det gått en månad sen vi kurade Tim och det är underbart att få sova på natten

Han sover och sover, snackar lite vid 6 och väcks sedan glad vid 7. Perfekt!
MEN vi har fortfarande arga läggningar. Vanligtvis brukar det ta 10-12 minuter men den här veckan har det två gånger tagit 30 minuter
Jag har försökt läsa alla trådar om problem med läggningar här och såg på ett ställe där AW rekommenderade en kort buffning vid tillrättaläggandet så det har vi gjort nu en vecka ungefär. Inte mer än ca 30 sekunder och bara vid läggningen.
Vi busar innan läggning, släcker lampan och det finns inte ett spår av oro eller vargar i rummet - jag ser fram emot varje läggning som den när han bara ska somna gott. Han är tyst under ramsan ut (som är extremt glad och käck och så mysig jag nånsin kan) och jag går ut och skramlar i köket. Men som sagt, det har ännu inte hänt att han inte har börjat skrika argt innan han slocknar.
Tim har alltid reagerat med skrik och gråt när han är trött och har aldrig tagit napp, tumme eller snuttefilt som tröst. Det verkar som att han tycker det är obehagligt och skrämmande att bli trött. Vill så gärna få honom att förstå att det bara är skööönt att sova.
Skulle vilja ha massor av tips från er som har haft liknande problem. Hur gjorde ni? Hur lång tid tog det? Gick det överhuvudtaget? Tack snälla
Hej från Anna
Anna, mamma till Tim, född 2007-04-26.