Blöjfri med blöjan åter pga kass mage, hur bli blöjfri igen?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
MarieH
Inlägg: 302
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:36

Blöjfri med blöjan åter pga kass mage, hur bli blöjfri igen?

Inlägg av MarieH »

Hej!
Lillkillen slängde blöjan i slutet av juni (20 mån) genom att blåvägra att få den påtagen. Eftersom hans storasyster gjorde likadant så tog jag bara fram potta och visade hur det funkar. Det var inga större olyckor förutom när jag råkade lägga mig i för mycket, då blev det några. Han klarade t.o.m. 45 mil t.o.r. i bil utan olyckor, så jag uppfattade honom som torr på eget initiativ.

I slutet på augusti blev han sjuk med feber och dålig mage, så jag såg inget annat val än att sätta tillbaka blöjan. Jag hade för avsikt att ta bort den igen så snart han blivit frisk. Men, han är fortfarande inte stabil i magen och jag vill inte att han ska behöva bajsa på sig för att han inte har en chans att hinna på toa.

Någon som har något förslag? Det har gått nästan en månad med blöja nu, jämfört med de två torra månaderna.

Tack på förhand,
MarieH
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
MarieH
Inlägg: 302
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:36

Inlägg av MarieH »

Äsch, den hamnade visst i fel forum. Någon vänlig själ som flyttar posten till Mat, mage... ?

Och så glömde jag att säga att jag läst den eminenta tråden http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11437.

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"