Hej
Har nu flyttat över min 5 mån till spjälsäng, äntligen. Det känns närvöst men vagnen började bli mycket för trång och någon gång måste man ju ta steget. Det som känns närvöst är att min son är van att bli vagnad om det krisar till sig på natten. Han sover oftast lugnt men...Det jag undrar över är om jag kan lyfta över honom i vagnen om jag behöver eller är det tokigt? Han är inte van att bli buffad och skulle nog bara bli arg o förvirrad.
Spjälsäng
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej,
Visst KAN man lägga över i vagnen och vagna, men sen brukar man ju låta dem fortsätta sova där.
Ang, buffning är det ju så att det är till för att just "efterlikna" vagningen och därmed ersätta detta. Se gärna video klipp i verktygslådan hur du gör detta. Men tänk också att verktygen är inte till för att vara "sköna" utan för att lugna. Om nu vagningen är superskön! Så måste man väl ställa en och annan fråga om buffningen inte är lika angenäm, eller?
Min erfarenhet är också att när de är så gamla som 5 mån behöver de lite extra utrymme att joxa på så de själva kan fixa sina sömnskarvar, så för mig är sängen BARA positiv.
Så på med attityden och se sängen som det bästa och skönaste i världen, så kommer barnet också att göra detsamma.
(finns många trådar här på forum om du letar lite på hur det gått för de som flyttat)
Peppingtråd!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?p=91777
Visst KAN man lägga över i vagnen och vagna, men sen brukar man ju låta dem fortsätta sova där.
Ang, buffning är det ju så att det är till för att just "efterlikna" vagningen och därmed ersätta detta. Se gärna video klipp i verktygslådan hur du gör detta. Men tänk också att verktygen är inte till för att vara "sköna" utan för att lugna. Om nu vagningen är superskön! Så måste man väl ställa en och annan fråga om buffningen inte är lika angenäm, eller?
Min erfarenhet är också att när de är så gamla som 5 mån behöver de lite extra utrymme att joxa på så de själva kan fixa sina sömnskarvar, så för mig är sängen BARA positiv.
Så på med attityden och se sängen som det bästa och skönaste i världen, så kommer barnet också att göra detsamma.
Peppingtråd!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?p=91777
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.