Har en son som närmar sig halv året. Han vaknar ungefär varannan timme på natten (lägger sig kl 19) efter att han fått "nattmålet" kl 22. Jag håller inte mer! Huvudet dunkar och tårarna sprutar! Han verkar inte vakna upp när han vaknar på natten...räcker med att stoppa i nappen så somnar han om. Jag funderar på att testa SHN men är rädd för magläget. Kan man göra kuren fast på ryggen??
Håller inte längre
Håller inte längre
Har en son som närmar sig halv året. Han vaknar ungefär varannan timme på natten (lägger sig kl 19) efter att han fått "nattmålet" kl 22. Jag håller inte mer! Huvudet dunkar och tårarna sprutar! Han verkar inte vakna upp när han vaknar på natten...räcker med att stoppa i nappen så somnar han om. Jag funderar på att testa SHN men är rädd för magläget. Kan man göra kuren fast på ryggen??
Ha en underbar dag:-)
Hej Pilla!
Välkommen till Forumet
Ditt inlägg har hamnat helt rätt
Läs alla låsta trådar här på Forumet och fundera över om SHN-kurens filosofi stämmer för er. Fler har genomfört kuren både på rygg och sida men det underlättar på magen och de flesta barn sover bättre på magen. Oavsett vilket sovläge ni väljer så är det viktigaste att ni har LARM! Det går både att hyra och att köpa(finns fler som annonserar under Barnasaker här på Forumet).
/Elle
Välkommen till Forumet
Ditt inlägg har hamnat helt rätt
/Elle
Hej Elle! Jag håller på att läsa boken SHN och kollar även på filmen som följde med. Om man börjar att köra kuren på natten...hur gör man på dagen? Ska man hålla honom vaken för att han ska sova sina timmar? Han sover oftast bara ca 30minuter åt gången och är vaken 1,5 timma.
Undrar bara hur länge man orkar ha det så här på nätterna. Usch...känner mig bara så ledsen...
Undrar bara hur länge man orkar ha det så här på nätterna. Usch...känner mig bara så ledsen...
Hej Pilla!
Att vara påläst är A och O för att kunna genomföra en kur, så ta den tid du/ni behöver för att känna er BOMBSÄKRA på det ni gör. Läs, läs och läs lite till, öva verktyg, spika schema, räta ut alla
genom att fråga här och LADDA. Först efter allt detta är ni redo att börja.
Det står i boken och här på Forumet (Bla under "SHN-kuren filosofi och metod" -Lathunden) hur hela kuren går till dag som natt.
/Elle
Att vara påläst är A och O för att kunna genomföra en kur, så ta den tid du/ni behöver för att känna er BOMBSÄKRA på det ni gör. Läs, läs och läs lite till, öva verktyg, spika schema, räta ut alla
Det står i boken och här på Forumet (Bla under "SHN-kuren filosofi och metod" -Lathunden) hur hela kuren går till dag som natt.
/Elle
Pilla, inget blir bättre av att "testa". Läs på, var säker och GENOMFÖR, då kommer ni dessutom få snabbare resultat. Se till att den som ska ta de två första nätterna får chans att sova ngn hel natt innan så batterierna är lite laddade.
/Elle
/Elle
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Jag förstår att du är desperat och helt slut (annars vore du knappast här och bad om hjälp). Men det är alldeles nödvändigt att du förbereder dig minutiöst, så att du vet exakt vad du gör och varför när du kommer så långt som till själva genomförandet av kuren. Annars är risken enorm att du stupar vid första bästa motstånd, och då kommer du bara att känna dig ännu mer eländig.
Så lär av och lyss till kloka Elle
Man kan inte "testa" SHN med lyckligare resultat än man kan "testa" att ta körkort på ett par timmar. Och utan att läsa in teorin
Men peppa dig med underbar läsning också
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej Anna
Tack för ditt svar! Jag undrar om det finns nån chans att komma i kontakt med dig eller nån annan som man kan få hjälp av att börja med de tre första nätterna som de i din film?! Jag känner mig så slut att jag inte vet om jag klarar att vara vaken flera timmar som det kan ta att genomföra kuren i början. Kan man anmäla sig eller hur går man tillväga
Tack för ditt svar! Jag undrar om det finns nån chans att komma i kontakt med dig eller nån annan som man kan få hjälp av att börja med de tre första nätterna som de i din film?! Jag känner mig så slut att jag inte vet om jag klarar att vara vaken flera timmar som det kan ta att genomföra kuren i början. Kan man anmäla sig eller hur går man tillväga
-
Fjällfolket
Hej och välkommen!
Visst finns det mer handgriplig hjälp att få. Har du sett kontaktlistan över diplomerade SHN-kurare? Den finns här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7921
Men läsa på är viktigt ändå
/Fjällmor
Visst finns det mer handgriplig hjälp att få. Har du sett kontaktlistan över diplomerade SHN-kurare? Den finns här:
Men läsa på är viktigt ändå
/Fjällmor
Hej Pilla!
Här på första sidan på Föräldraforum finns det en kontaktlista över alla diplomerade kurare och var de bor i Sverige. Maila de som bor nära dig och se vad ni kan komma överens om.
Att du vet vad kuren handlar om är ju A och O ändå, du ska ju fortsätta arbetet sedan.
/Elle
Här på första sidan på Föräldraforum finns det en kontaktlista över alla diplomerade kurare och var de bor i Sverige. Maila de som bor nära dig och se vad ni kan komma överens om.
Att du vet vad kuren handlar om är ju A och O ändå, du ska ju fortsätta arbetet sedan.
/Elle