Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :roll: #-o :heart:

smaaarrt fruntimmer... kanske skulle skrivit hur jag valde att fortsätta..? ](*,)

:arrow: Jag äter alltså ett mellanting mellan LCHF och GI, närmre LCHF på skalan... alltså mycket mindre kolhydrater och mycket mera fett än GI. Fett i form av riktigt smör, och olivolja, inga margariner :wink:

:arrow: Detta har resulterat i den uppbromsade viktökningen OCH de eminenta värdena.

:!: MÅSTE förtydliga i sammanhanget att jag fått äta järntabletter sen 4:e klass p.g.a mina kraftiga blödningar.. och nu äter jag bara MittVal Kvinna och inget xtra järntillskott alls :shock: Jag har tidigare fått indikationer på att LCHF ger bättre värden, men detta var waaay över förväntan... 8)

:!: Förtydligande no. 2 :
Inlägget ovan skrevs innan jag flyttat runt bland datumen, så det har gåt fler veckor än 15-19. Om viktökningen fortsatt i samma tempo skulle jag varit nära 3siffrigt nu :? men...det är jag ju inte! \:D/

Nu ska jag laga lunch åt oss, kraaaam! :heart:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:-$ första underliga suget har gjort entré... Heinz Vita Bönor i tomatsås :roll: =P~ 8-[
Sussi

Inlägg av Sussi »

Fjällfolket skrev::-$ första underliga suget har gjort entré... Heinz Vita Bönor i tomatsås :roll: =P~ 8-[
Burr! ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Håller med Sussi helt och hållet. Huvva...
Konstigt sätt att få sockersug på - tycker ju jag då.

Härligt att det funkar med maten - att du funkar med maten.

Kramar!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det är ju jättegott!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

det ÄR jättegott, med bacon och ägg till... =P~

:wink:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Rara fjällmor:

:arrow: Hur är det med fogarna :?:

:arrow: Ursäkta om jag är trög men jag fattade inte vilken reaktion du fick från doktorn angående din kost. Gjorde nämligen en liknande resa som din. Åt LCHF innan graviditeten men lämnade det sedan vilket reulterade i snabb viktökning i början. Återgick till LCHF-variant och mådde genast bättre även om vikten fortsatte att öka. MEN, fick så mycket bassning från både BM och läkare så till slut började jag äta mer kolhydrater igen. Fick så mycket ketoner i urinen så de fick skrämselhicka och skickade mig på en massa extrakontroller och provtagningar. Sorry att jag breder ut mig i din tråd men frågan är intressant tycker jag och då menar jag i ett större perspektiv än bara just för min egen del.

Kram från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:!: Nancy :!:

Så här blev det, i samråd med läkaren på kolhydrater.ifokus och min gamla erfarna BM - hon anser att det är värdena och måendet som ska tala. Inte de rekommendationer som är moderna för stunden 8)
Fjällfolket skrev: :arrow: Jag äter alltså ett mellanting mellan LCHF och GI, närmre LCHF på skalan... alltså mycket mindre kolhydrater och mycket mera fett än GI. Fett i form av riktigt smör, och olivolja, inga margariner :wink:
Fråga gärna om du vill veta mer!

Fogarna vill jag inte ens prata om idag - ont räcker..

Kram! :heart:
/C (som nyss vart på regnpromenad i galant sjöjungfrugång)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hittade denna historia - kanske avskräcker lite :lol:
http://www.kolhydrater.ifokus.se/Forum/ ... 72afed2414

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Äh, LO, det där är en vandringssägen. Råttor i pizzan, säger jag bara. :wink:

Jag som äter det jag tycker om, en så kallad ÄGON-diet, vill bara fråga hur ni proteinslukare ställer er till miljöaspekten av er diet?

Hoppas dina fogar endast gnisslar lite trivsamt idag Fjällmor! :heart:

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Fjällfolket skrev:det ÄR jättegott, med bacon och ägg till... =P~

:wink:
Ja, det ska vara det då! Jag trodde du slevade i dig de kalla, direkt ur burken ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

/LO skrev:Hittade denna historia - kanske avskräcker lite :lol:
http://www.kolhydrater.ifokus.se/Forum/ ... 72afed2414

/LO
:lol: :lol: :lol:

jag har dock inga såna bieffekter av bönorna... 8) än... :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Jag som äter det jag tycker om, en så kallad ÄGON-diet, vill bara fråga hur ni proteinslukare ställer er till miljöaspekten av er diet?
MYCKET viktig poäng Jannika :!:

Men för mig är det inga problemas - vi köper lamm och ren från dalgången, ibland annat... Kokar all buljong själva, en 75% av all färs vi äter är ren, mald härhemma.. det enda jag inte löst än är bacon :roll: och barnas älskade korv. Men när samvetet tar i på den fronten äter vi suovas istället (samisk delikatess - lättgravat och lättrökt renkött som steks i smör) :wink:

Som du ju vet önskar jag också kunna stå för äggen själv så småningom 8)

Därtill har vi ju vår underbara Fjällfisk :!:
Röding, öring, sik.... =P~ mmm...

MEN det är också viktigt att påpeka att det inte är proteinintaget du ökar (i förhllande till normalkost) när du äter lchf, det är fettet... :P och det är det som mättar!

Sen odlar jag ju alla ovanjordsgrönsaker själv - dock inte full skala på lök/vitlök/ broccoli/kryddor än :wink: Det får bli efter Bonzo :heart:

Jag grubblar fortfarande på grädde, smör, ost... :-k Get kanske...? :wink:

Återigen, din poäng är MYCKET viktig och jag hoppas att alla - oavsett kostinriktning - värderar sina matinköp utifrån belastningen av Moder Jord :heart:

Se även denna tråd :wink: :

:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11458

Kram och tack för att du frågade! :heart:
/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika :oops: nu blev jag så engagerad att jag glömde fråga :

:arrow: ÄGON - give it here luv' ! :wink: :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: v. 21 och Bonzo börjar få dygnsrytm.. :heart:
Skriv svar