En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Viktresa genom åren, var det beställt:

16 år gammal i gymnasiet: 65 kg, 170 cm.

19 år gammal, nyligen flyttat hemifrån, utan egen våg katastrofgår upp i vikt :o JÄTTEmycket - tar tag i saker och ting med hjälp av Scarsdales svältmetod :roll: och går ner till 70 kg oder so känner mig jäättesmaal...

24 år gammal träffar en ung herre och väger cirka 65 kilo, igen...

25 år gammal träffar en annan trevlig herre som jag flyttar ihop med (gifter mig senare med) och blir introducerad till Bättre Mat typ KÖTT (annat än köttfärs...) och går upp vikt till 72 kilo...

tar tag i saker och ting men kommer inte ihåg i exakt vilken ålder, under tretti i alla fall... går ner till 67-68... Vikt Väktarna då, men inte som medlem.

gifter mig samma år som jag blir 30 och väger 65 kilo, då jag bantat ner två kilo för att kunna göra lite mera i bröllopsklänningen än stå och andas... :lol:

... är då redan gravid... :roll:

... går upp säkert 20 kilo (slutade väga mig vid 18) blir av med tio omedelebart, och resten får jag KÄMPA av mig :twisted: med viktklubben, bla ...

67 kg, 31 år, och åter gravid...

en ny viktresa på 20 + kilo...

nu 32 år gammal och alltså 5 kg + efter senaste gravidresan.

BORT skall de! :evil:

Tips på höstgrytor tages emot med stor tacksamhet!
Gäst

Inlägg av Gäst »

.. slutade väga mig vid 18 skulle det stå!
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Är det höstrusket och återgången till vardagen som fått fart på aktiviteten här inne, månne?

Way 2 go! Det här blir kanon! \:D/
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev:gifter mig samma år som jag blir 30 och väger 65 kilo, då jag bantat ner två kilo för att kunna göra lite mera i bröllopsklänningen än stå och andas... :lol:

... är då redan gravid... :roll:
Tja med tanke på graviditeten verkar det ju som om du gjort mer än att andas redan INNAN bröllopet :wink: :lol:

(Skall spana efter höstgryta)

Tusen tack Gablex för våg :lol: och beröm :D Hade inte fixat dagen utan er ju :heart:

duggan: Ser fram emot att vara med på din fina lista :thumbsup:

Lillamolntuss: Hösten är perfekt tid att starta projekt på så jag tror som du :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy, vad menar du? O:) Att jag skulle gjort mer än andats i klänningen redan INNAN bröllopet? Absolut inte! [-X Vilken idé! :o

:P
Sussi

Inlägg av Sussi »

GGGAAAAHHHHHH!!! MES-SUSSI kunde inte motstå en hamburgare på Max... :oops: Jag fattar inte hur svårt det kan va???? Nu blir det gröt till middag, that´s all! Och skärpning! *tar mig hårt i örat* Man kan väl inte balla ur redan på tredje dagen?!? :oops:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Har åxå ätit hamburgare idag! Hemma är det inte så farligt onyttigt...

+6,0p = 2 st hamburgerbröd
+3,5p = 2st quornburgare
+0,5p = Kesella
+0,0p = Sallad, tomater, lök, tomatpuré, dijonsenap
+2,0p = Potatisklyftor i ugnen
=12p för hela måltiden - och stoppmätt :lol:

Åt 0-p soppa till lunch, så det hade jag råd med!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tredje dagen är oftast svårast. Både psykologiskt och annars.

Det tar tre dagar för kroppen att fatta att det blåser förändringsvindar.

Det tar tre dagar för kroppen att "rensa" och gör sig av med diverse gifter, när man slutar med sådana. (Typ, choklad från Finlandsbåten, eller... :-k )

Det tar tre dagar för hjärnan att fatta att det menas visst allvar här... :wink:

Vill man verkligen, verkligen ha något skall man äta det med gott samvete, tycker jag. :D Sedan kan man kompensera med just nollsoppa, gröt, eller vad det nu är man "tror" på. :wink:

Detta är livet, tjejer, och det skall också levas och njutas, även då vi jobbar på förändring, inte bara "sen" någon gång, när vi är färdiga.

Heja Sussi! =D>
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tack Päivi :heart: Det där med tre dagar jag ju faktiskt hört förr när jag tänker efter. Har bara ätit gröt och 2 finncrisp ikväll, nu ska jag ta en frukt. Har dessutom städat och röjt som en tok, så jag har nog bränt en hel del också! Och en gång är ingen gång, eller hur ;)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Sussi: Även jag hade ju tredagarssyndande nyligen men bästa medicinen var just att bikta sig här i tråden och få en massa fina tips på botgöring O:) :wink: Kom igen, du fixar det här :D

Päivi: 8) :wink: :lol: Nej då, klart jag inte tror nåt sånt 8)
(visst ja, höstgryta var det ju... återkommer :!: har köpt sardeller förresten och skall tillaga grönsaker enligt ditt recept idag, spännande :D )

Lillamolntuss: Lät gott med hamburgare :P

:idea: Viktrapport från Min Första Vecka:
Minus 1,1 kg :D (från 61,3 till 60,2)
(Ok, jag trodde faktiskt det skulle bli mer (under 60 trodde jag) för jag har hållit mig slaviskt till mina 18 points :? MEN å andra sidan får jag behålla just 18 p ett tag till för endast 17 låter riktigt, riktigt lite :evil: )

Fånigt av mig att vara besviken (jag menar vad hade jag trott, att jag skulle komma halvvägs till mål redan första veckan eller :roll: ) för det är ingen bra utgångspunkt för veckan som kommer. Vet ju att enträgen vinner och VE den som mesar sig :twisted: 8) :twisted:

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Heja, tjejer!

Jag har vägdag imorgon. :shock: Spännande!

Jag har blivit tilldelad 1840 kalorier/dag och det brukar räcka bra. Det räcker dock inte för "något extra", så nu behöver jag hjälp, tjejer! En alldeles speciell tid av månaden närmar sig, och jaaaag vill haaaa choklaaaad! I lass, helst.

Vad gör man..? :shock:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Päivi skrev:En alldeles speciell tid av månaden närmar sig, och jaaaag vill haaaa choklaaaad! I lass, helst.

Vad gör man..? :shock:
Samma här... Men det ska finnas ett VV-recept på chokladmousse som är riktigt god! Någon som har det?
duggan

Inlägg av duggan »

och sen mörkchoklad är ju alltid bäst, jag brukar köpa dom här pytte små choklad kakorna från marabou (70%, tror jag) som är 1p eller 1,5p (kommer inte riktig ihåg) och det hjälper faktiskt superbt!!

Sen har ju Halo nån cholkad som ska vara lite kalorier i...tror jag??!!

själv brukar jag köpa en 200g chokladkaka (mintkrokant) och smälla i mig, vid mens...och det har faktiskt gått bra, jag har ju gått ner iaf....men det är väl inget toppen tips..hehe
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej på er alla :D
Vad duktiga ni är =D> Så roligt och inspirerande att läsa. Om ni undrar så har jag faktiskt inte gett upp utan kämpar på i det tysta. 8) Det har bara blivit lite för överväldigande med skolstart och ett hus som har stått tomt i över 2 månader... :D

Jag kör på vägdag måndag som planerat - trots vissa fördelar med senare i veckan. Jag tar det under argumentet att jag fuskar mindre under helgen då...och förstås ve den som mear sig.

Måndag var det -1.2. Har dock en svag känsla över att den lätta biten är gjord och nu kommer det vara lite segare...

Jag tror att VV har en god och nyttig :wink: chokladsås som man kanske då kan hälla över frukt :?: Ska försöka kolla igenom de gamla papprena.

Vet någon vad som gäller för bulgur och couscos med fullkorn :?:

Annars är favoriten just nu:

Frukost: 2 knäcke med skinka och en skål fil med blandad färsk frukt.

Lunch: En färdig VV rätt. Är ju inte toppen direkt men oftast handlar det ändå om att "få i sig lunch" så det kan jag leva med.

Middag: Kycklinggryta gjord på tomatsås och massa grönsaker.

Jar är mycket nöjd med att jag tränat två gånger denna vecka. :D

Tack alla igen för inspiration.

Kram Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gablex

Inlägg av Gablex »

Sussi skrev: det ska finnas ett VV-recept på chokladmousse som är riktigt god! Någon som har det?
Haha, jag ska fråga min mamma vilket recept man INTE ska ta! En klassiker i vår familj är historien om en chokladmousse som mamma gjorde under sin viktväktarresa på 80-talet. Den innehöll kakao, sötningsmedel och gelatin och var heeeeelt oätlig - t.o.m. pappa matstrejkade och det vill inte säga lite... :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"