Husvagn..

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Husvagn..

Inlägg av Lovis »

En gång i tiden (innan barn) hade vi en gammal skruttig husvagn. Sedan sålde vi den och sa aldrig mer!
Nu har vi ändå börjat fundera på detta.... :roll:
Finns det någon här på forumet som har husvagn? Tips på modeller, vad man bör tänka på?
Hur funkar det med små barn? Det är ju nästa sommar som blir aktuell och då har vi en 1-åring och en 3-åring.
Ska man satsa på våningssäng? Det enda jag vet är att jag vill ha toalett så flickorna inte behöver gå på campingtoan.

Så får jag väl äta upp att jag suttit och gormat "sniglar" när vi varit ute på vägarna i Sommarsverige :oops:
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
MiaP

Haha!

Inlägg av MiaP »

Ja, gissa om jag också gormat sniglar och allt annat hemskt på vägarna! ALDRIG husvagn sa jag till sambon för flera år sedan. Så räknade jag ut hur många hotellnätter man får för en husvagn :lol:

Ja,ja nu sitter man iallafall här med en gammal Sävsjö...och vet du vad? Det är SÅ kul! Barnen fullkomligt älskar att vara ute och campa! Och jag, jodå jag står ut och lite till :?

Att skaffa husvagn med barnkammare när du har så små barn är absolut inte att rekommendera. Vi tycker fortfarande våra är för små (5 och 3 år). Det är väldigt smala sängar och även underslafen är ganska högt upp.

Att ha en fungerande toalett är också ett måste som du skriver. Fast inte behöver det vara med kasett. En porta porti (stavas?) fungerar alldeles utmärkt.

Så ett förtält som är hyfsat. Annars vet jag inte var man skulle göra av alla leksaker, skor, jackor och alla prylar.

Ett litet tips till. Köp på hösten! Nu är husvagnarna som billigast.

Lycka till så kanske vi syns på någon lekplats i campingsverige!

Kram Mia
:heart: vovve -01 :heart: pojke -02 :heart: flicka -04 :heart:

motto:
Behandla andra som du vill bli behandlad själv!
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tack för dina tips Mia :D
Jag funderade på våningssäng eftersom båda barnen kan somna samtidigt där utan att se varandra....tänkte att man kanske kan sätta upp extra skydd så dom inte trillar ur.
Alternativet är att vi bäddar en sittgrupp till barnen (eftersom dom lägger sig tidigare än oss) men behöver man inte skärma av mellan barnen då? Ingrid (den stora) är en riktig visp i sängen!
Hur har ni löst det?
Och ni andra? Måste väl finnas någon mer campare här 8) 8) 8) :?:
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Ellen S

Inlägg av Ellen S »

Vi har i sommar lånat mina föräldrars husvagn å ja vi har haft det riktigt bra, problemet är sovplatser, vi valde att bygga en "säng" till Prinsessan som passade mellan de två enkelsängar som står vid varsin långsida i sovdelen. Att bädda i matplatsen skulle göra att vi inte har någonstans att ta vägen när Prinsessan sover.
Förtält är ett måste, dels pga allt man har med sig som t ex leksaker men även för att kunna sitta å äta bekvämt samt att barnet hålls "inomhus" utan att kunna rymma.
Bild
MiaP

Jag igen

Inlägg av MiaP »

Vi har aldrig haft problem med sovplatserna. Vi har bäddat bak i husvagnen och där har barnen sovit i varsin ände. Vi har också dragit för dörrarna så mycket att bara precis kan komma ut och då finns ingen möjlighet att dimpa i golvet.

När vi bäddar för natten bäddar vi också där matgruppen står på dagarna. Flyttar över en av de små så har vi legat i varsin del med en litan hos oss var. Funkar alldeles utmärkt! Och sedan är det SÅÅ mysigt när man delar sängar :D

Min syster har haft resesäng med sig och flyttat undan matbordet.

Nästa köp blir med våningssäng, vill barnen iallafall!

Kramen!
:heart: vovve -01 :heart: pojke -02 :heart: flicka -04 :heart:

motto:
Behandla andra som du vill bli behandlad själv!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"