stjernan skrev:
Kanske vagnar jag för "mesigt"? Fick svar i en annan tråd att vagningen ska var brutal - vagnar jag så så åker ju Hugo omkring och nästan slår huvudet i kanten på vagnen, ska man göra så??
Kanske ska testa att buffa honom istället? När han somnar på kvällen har jag hittills haft honom på mage emot mig och buffat väldigt lätt på rumpan och det gillar han och somnar av. Vet dock inte hur det går om han är i gallskrikande tillstånd...
När jag vagnar så åker Anna fram och tillbaka rätt så rejält...snart ligger hon och trycker uppe vid huvudändan så då kan det hända att man får rätta till!
Det sätt du har buffat på är säkert jätteskönt men du vänjer honom vid att buffas till sömns. Buffningen ska vara
lugnande men ska backas i tid så att barnet somnar av sig själv. Och, med rätt teknik så lugnar sig även den mest gallskrikande lilla plutt. Men det kan ta ett tag innan poletten trillar ner så att säga

. Läs om buffningen på Verktygslådan här på forumet.
Du måste vara konsekvent när du ska få honom att sova. Jag vet hur jobbigt det kan vara men försök framhärda! Du gör honom förvirrad om du inte står fast vid dina beslut! Du kanske känner oro för att han inte ska somna om han ligger på rygg, och tänker att han verkligen avskyr detta. Din oro (även kallat för vargarna här på forumet) för du över på honom. Så, skjut vargarna
Läs på och läs på igen!!! Kör när du känner att du verkligen är redo! Och gör det med flaggan i topp!!
Anna! Som du kanske såg i svaret från AW så ska jag köra med mitt tänkta schema! Började med en gång idag och förmiddagen som jag funderade över gick utmärkt. Hon sov bra på lunchen och även eftermiddagen gick strålande. Hon var inte så trött vid 15,30 och vi hade folk här så jag glömde lägga henne!! Jag lade henne för e.m-lur kl. 15,50.
Det har verkligen gått bra idag! Hon var trött när jag skulle ge henne nattslurken vid 18.15 så då fick hon en 5-minutare. Sedan åt hon bra. Däremot tog det en stund att buffa henne så först vid 19.30 somnade hon idag. Men det är jag jättenöjd med
Mitt schema:
6.30 God morgon, mat
8.30 - 9.15 Sova (här blev det marginalkvart idag - lades 8.15, trött!)
10 Mat
11.30 - 14 Sova
14 Mat
16 - 16.45 Sova (hade tänkt start 15.30 eftersom hon varit så trött på e.m men det var som bortblåst idag - så jag kör 16.00)
17 Mat
18.15 Nattslurk (får passa att hon är såpass pigg här - ev. en 5-min i god tid innan)
18.30 God natt!
Mat kl. 3.30 i natt. Kommer ställa klockan nu i början.
Även jag kommer precis som Josse att ha tätare mellan målen men ammar också inom 30-40 minuter. De är ju stora damer nu!
Josse! Vad roligt att läsa om Clara och Emma, de är ju lika gamla som mina flickor. Jag hade ensamlek för Ingrid i början med sedan rann det ut i sanden...har ockå funderat på att införa det igen. Hur fixar Clara sin kvällslurk? Anna är trött så jag är lite orolig att hon inte får i sig tillräckligt (fast hittills har det funkat..).