Efterlysning i Köpenhamn

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
stora A
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 23 jan 2007, 10:11
Kontakt:

Efterlysning i Köpenhamn

Inlägg av stora A »

Nu vet jag inte om det är tillåtet att skriva kontakt annonser här, eller om det ens anses korrekt att önska passningshjälp... Men eftersom det är genom detta forum jag helst kunde tänka mig att få hjälp till vårt lilla problem här hemma vänder jag mig till er, kära forumister.

Vi är en svensk familj som bor i centrala Köpenhamn, har en dotter på 1,5 år. Sambon och jag delar på veckan hemma med lilla a, detta funkar rent praktiskt eftersom jag har världens mest flexibla arbetsgivare, och min sambo har egen firma med diverse projekt. Vi har fått erbjudet dagis till henne men har skjutit upp och skjutit upp, eftersom vi surprise,surprise, tycker det är för tidigt ännu. Och kommunal dagmamma går heller inte eftersom de där rekommenderar att barnet är där minst 3 dagar i veckan, och det vill vi inte. Men, för att min sambo skulle kunna få jobba bara en dag till i veckan, kunde vi tänka oss att få nån (kanske en trevlig studerande) som kom hem till oss och passade lilla a en halv eller hel dag i veckan, eller att hon kunde komma hem till nån familj som själva var hemma med sitt barn. Så om nån känner nån här i Köpenhamn som kunde hjälpa oss med detta, så vore det fantastiskt!

Orsaken til at jag vänder mig till er här på forumet, är för att som utlänning kan det vara svårt att få kontakt med rätt sorts personer, eftersom ens nätverk är begränsat, och naturligtvis för att vi uppfostrar lilla a efter Barnabokens tankar, och gärna vill att den som tar hand om lilla kan föra det vidare. Språk är inget problem, personen i fråga kan gärna tala danska, finska eller arabiska för den sakens skull.

Om det är något som har nån lösning på vårt lilla problem, så tag kontakt via pm. Tack för att jag fick låna lite plats!
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"