Det är 2007 och jag är orolig för vad dom ska säga på jobbet när jag berättar att jag är gravid.
Jag är också osäker NÄR det är bäst att säga det.
Det här snurrar runt så mycket i mitt huvud att jag tror att det hindrar mig att vara glad över kotten.
Helknäppt.
Så här ligger det till:
Jag har fått ett jobb som är kort med naggande gott. Det börjar 1a oktober och slutar den sista februari. När jag sökte jobbet var jag inte gravid men när jag fick det visste jag att jag var det.
Om jag får vara frisk har jag tänkt mig en två veckors semester/komptid i slutet av februari, så det är ju inte så mkt att orda om för dom kan man tycka.
Däremot ingår det att flyga i det här jobbet och det kommer jag ju inte att kunna göra hela tiden ut. Därav min känsla att jag borde förbreda dom.
Dessutom kommer jag kanske synas i bild och då måste dom kanske göra om inspelningsschemat eftersom vi nu måste ta det i turordning med tanke på magen.
Två anledningar att ringa före jag går dit den 1a oktober alltså. Ska jag ringa? När? Vad ska jag säga?
Okej, det här är trollen som kanske spricker nu då, om jag drar fram dom.
Jag är rädd för att dom kommer tänka:
"Å, nu kan hon inte jobba lika hårt"
"Å, nu kommer hon inte se lika käck ut i bild."
"Vad jävla jobbigt det här kommer bli, vad hon ställer till det för oss."
"Hon lurade oss"
"Hon är dum i huvudet!"
ÅÅÅÅÅÅ varför är det så viktigt att bli omtyckt? Varför ska en kvinna skämmas om hon blir gravid? Varför skäms JAG?
Det handlar ändå om ett FEMmånaders kontrakt, det är inte som att dom har gett mig ett fast jobb med tjänstebil och fria resor.