När flytta till eget rum?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Carpe Diem

När flytta till eget rum?

Inlägg av Carpe Diem »

Hej! Min lilla kille är snart 3,5 månader och sover i egen säng i vårt rum. När är det lämpligt att flytta honom till eget rum? Anna skriver ju att man skall flytta barnet senast vid 5 månader, som jag förstått...eller?

Vad har ni för erfarenhet?

OBS! Jag har inte börjat kura honom ännu, tänkte göra det när han är 4 mån. Skall jag börja då med att ha honom i vårt rum eller skall jag ge honom eget rum direkt?

Jag håller för fullt på att skaffa rätt info och attityd! :thumbsup:
Mamma till Lukas f?dd 3 december 2004 - skall p?b?rja kur n?r han fyller 4 m?nader.
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Flytt till eget rum tror jag fungerar nästan när som helst bara man själv håller attityden uppe. Emil fick eget rum när han var 4 mån och Jonas var 8 mån när han flyttade in till storebror. Båda flyttarna har gått helt gnisselfritt. :D

Men jag tror att Anna brukar rekomndera flytt innan barnet kliver in i 8-mån-ångesten. Omkring halvåret så är barnet dessutom väldigt piggt på allt som är nytt och roligt så då är det kanske extra lätt :roll: :?: :!:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
camilla

Inlägg av camilla »

Det basta e ju att kura honom i eget rum sa att han inte stors av er pa natten. Jag hade nog forsokt flytta in honom sa snart som mojligt till sitt rum sa han blir van dar innan kurdax men vet inte om det ar det "RATTA":
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej.

Inte senast vid 5 månader utan ungefär runt 5 månader. Så har jag fattat det i alla fall.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Louise

Inlägg av Louise »

Vi kurade pluppen (då tre månader) i eget rum och efter uppföljningsveckan flyttade vi tillbaka honom till vårt sovrum, men det funkade inte alls för vi stördes av hans stånk och muttande i sömnen. Så efter två nätter fick han flytta tillbaka i eget rum.
Och har sedan dess bott i eget rum, men till påsk är det dags att låta syskonen dela rum!
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
wicky
Kontakt:

Inlägg av wicky »

Vi flyttade lilleman till eget rum då han var 3,5 månader och det gick jättebra! Vad vi dessutom märkte var att vi sov mycket bättre alla tre efter det.
Mamma till Erik, f?dd den 17 augusti 2004.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"