Dagslurkrångel..

Skriv svar
indra

Dagslurkrångel..

Inlägg av indra »

Min son har börjat krångla lite på dagslurarna, sover 12 tim. natt, 1,5 på förmiddagen o sen 1/2 tim. på em. Det börja i går hos mormor när vi skulle lägga han på em. Han börja gråta när vi lade ner honom i resesängen, jag gick in efter en 10 min. o la tillrätta han o ramsa grät då ännu mera, efter ytterligare 10 min. tog jag upp han o tog ut han i vagnen, men där vägra han oxå sova. Tillslut fick min gubbe lägga sig i sängen med han, då somnade han efter 20min. Fundera lite i går om jag skall förlänga vaken tiden lite :-k ,
Nu ser schemat ut så här:
8.00- vaken
11.30- sova
13.00-vakna
16.00- sova
16.30-vakna
20.00-sova
Ändra så att jag skjuter fram fm. luren till 12.00 o em. till 16.30, eller bara skjuta fram em. luren (fördet är ju där han krånglat). Får alltid ha mörklagt i rummet lite så att han sommnar numera på dagarna..
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej! :D

Vad jag kan se har du lagom mkt sömn på schemat, och jag tycker det ser bra ut i övrigt.

Kan det inte bara ha varit en engångs-företeelse att sonen krånglade? Kanske för att ni inte var hemma? FÖr om jag förstod det rätt så har han bara krnåglat igår? Dåliga dagar kan vi ju alla ha, av hundra olika orsaker...

Istället för att ändra schemat, skulle jag se till att vara konsekvent med tider och använda ramsa/andra verktyg vid behov. Göra så i några dagar-en vecka, och sedan utvärdera. Är det fortfarande krångel skulle jag byta schema då, men först då.

Och så massor av skratt, massor av utevistelse, massor av mat att äta själv osv, men det vet du säkert redan :wink: :D .

Mina tankar!
/Jenny
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Indra.

Jag skulle nog inte börja schemaändra efter att det krånglat EN eftermiddag. Inte förräns han visat i minst en vecka att han börjar växa ur schemat.

Däremot skulle jag nästan ställa in mig på att det blir frågor i em med tanke på hur ni hanterade hans sista sovpass igår. Ta upp honom och lägga honom bredvid i sängen. Fy skäms. :wink:

Kör på som vanligt och som sig bör bara. Ibland krånglar saker och ting men rätar ofta till sig av sig självt om man upprätthåller sin attityd av självklarhet. Men som sagt, har han krånglat ett tag kanske en schemaändring är på sin plats.

Lycka till och hör av dig om du har fler frågor.

/Åsa
indra

Inlägg av indra »

Han sov em.luren i bilen idag o det gick ju bra, får se hur det går i morgon i sängen, jag kör på med samma schema o ser hur det blir ett tag till. Han blev nog förvirrad när vi rörde till det, hoppas det bara var en engångsförtelse. Tack för svaren. :D
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
indra

Inlägg av indra »

Lurarna fortsätter att krångla lite, han har ju börjat att sitta på knä o även stå upp i spjälsängen, verka tycka att det är ett helt gym i spjäsängen :roll: , för det stånkas o tjoas mycket vid dagslurar o även kvällstid nu. Låter han numera vara, om han börjar att gråta mycket brukar jag gå in o lägga tillrätta o ramsa, i bland blir det värre när jag gått in, men sen är det tyst efter en minut ung. Han har ju nästan aldrig krånglat förrut vid lurarna, så jag går in bara om det det blir för ledsamt..Så får vi se om det blir bättre..
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"