Att ta reda på kön?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
septembersnö

Att ta reda på kön?

Inlägg av septembersnö »

Hej :D
Vi var på ultraljud igår. Allt såg fint ut med bebisen därinne och till sist frågade barnmorskan om vi ville veta könet. Nejnej, sa jag som inte alls velat veta de andra två gångerna.
Till saken hör att barnmorskan är gift med en släkting till mig så hon blinkade och sa att det bara var att ringa om jag blev nyfiken...
Och. Nu har jag gått och blivit Nyfiken. Pappan har velat ta reda på könet varenda gång och vill det nu också. Jag funderar på att slå en signal :P

Men vill ändå fråga er som fått veta innan: har ni ångrat er? Kände ni er närmare barnet under graviditeten?
Åh, jag ältar alltid när jag är gravid. Förlåt!
Jag antar att miraklet är alldeles lika stort hur som helst om allt går bra och när liten väl är framme.
/Anna
Två söner, födda på samma oktoberdag -04 och -05
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej och grattis :D

Jag är gravid och väntar en en liten flicka :heart: Visste även förra graviditeten att det var en liten tös :heart:

Jag tycker att det har varit helt underbart att veta könet på bebisen. Inte för att det spelar någon som helst roll vilket kön det är utan för att det för mig blivit mer verkligt. Jag har mått ganska dåligt under mina graviditeter och det faktum att bebisen blir mer personifierad har hjälpt mig att få perspektiv på det som känts jobbigt.

Ett vanligt argument mot att inte ta reda på könet är den klassiska "som att öppna julklappen i förväg". Rent nys om tycker jag. Precis som om allt spännande skulle vara över sen :?:

Har full förståelse för att människor tänker olika kring att veta kön men om du och din man vill veta innan förlossningen kan jag bara varmt rekommendera er att ta reda på det :thumbsup:

Lycka till oavsett hur ni väljer att göra :D

Nancy
septembersnö

Inlägg av septembersnö »

Tack Nancy :D
Ja, mig spelar det ju inte heller någon roll vad det är för sort. Men det du skriver om att bebisen blir mer personifierad låter så bra. Jag känner nämligen inte att jag har så mycket kontakt med magen den här gången; två småpojkar och en rejäl foglossning gör väl sitt till.
Och så har nog mannens nyfikenhet smittat av sig...
Jag går och ringer :lol:
/Anna
kattklo

Inlägg av kattklo »

berätta berätta!!
septembersnö

Inlägg av septembersnö »

Hej kattklo :D

Jo. En liten flicka lär det vara därinne!!!

Kom på att jag kanske borde ha lagt den här tråden på Barnaväntan...
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nämen GRATTIS!!!
Ja, gör en alldeles egen tråd på barnaväntan :D
En liten tjej... :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Nämen vilka underbara nyheter så här till morgonkaffet :D Stort grattis mamma septembersnö, inte bara till lilltösen utan även till ett beslut som du inte kommer att ångra :wink: :thumbsup:

Önskar dig/er all lycka med graviditeten så ses vi på Barnaväntansforumet :D

:heart: Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"