Tackar - det kan vi behöva, i vart fall jag. Ligger ruskigt i riskzonen för tillfället, med påbörjad semester med tillhörande socialt liv (förhoppningsvisNancy skrev:8) Har på eget bevåg tilldelat mig titeln "stödmedlem" i er tråd
En REN viktväktartråd....
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Lillamolntuss
Tackar för hejaropen!Gablex skrev:Glömde:
=D> =D> =D> =D> =D>
Stående ovation till Lillamolntuss med Powerstarten! Way to go, girl!!
Allt har sin naturliga förklaring... Powerstart kom spontant! Fick en chock då jag insåg att jag redan slutat gå ned efter förlossningen för 4 månader sedan. Min kropp tycker tydligen att det här är en lagom vikt. Kvack! Det håller jag INTE med om! -15 kg. TACK!
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Ett extra stort GRATTIS till vår egen Lillamolntuss som har tagit sig i kragen och dessutom fått en rikitg power start!!
Ps. När hade du tänkt ha nått målvikten, och kika igenom dina uppgifter och säg till om jag har tokat ihop det!
Gablex:
Vägdag: onsdag
Kvar till målvikt: -12,8 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: -+0 kg kg
Sammanlagd viktnedgång: -7,2 kg
Start datum: 25 april -07
Duggan:
Vägdag: måndag
Kvar till målvikt: -18,2 kg
Måltidpunkt nyår: -07
Viktnedgång denna vecka: Ingen vägning
Sammanlagd viktnedgång: -15,4 kg
Startdatum: 11:e feb: -07
Lua:
Vägdag: söndag eller måndag
Kvar till målvikt: -2,8 kg
Måltidpunkt: 16 juli -07
Viktnedgång denna vecka: Ingen info
Sammanlagd viktnedgång: -9,8 kg
Miar70:
Vägdag: torsdag
Målvikt: -24,7 kilo
Målvikttidpunkt: Jul -07, Första 10% till i juli!
Viktnedgång denna vecka: +0,4 kg
Sammanlagd viktnedgång: -4,8 kg
Startdatum: 10/5
Lillamolntuss:
Vägdag: Fredag
Målvikt -12,8
Målvikttidpunkt:
Viktnedgång denna vecka: -2,2kg
Start datum: 29/6
Total viktnedgång denna vecka: -1,8 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: -39,0 kg!!!
Ps. När hade du tänkt ha nått målvikten, och kika igenom dina uppgifter och säg till om jag har tokat ihop det!
Gablex:
Vägdag: onsdag
Kvar till målvikt: -12,8 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: -+0 kg kg
Sammanlagd viktnedgång: -7,2 kg
Start datum: 25 april -07
Duggan:
Vägdag: måndag
Kvar till målvikt: -18,2 kg
Måltidpunkt nyår: -07
Viktnedgång denna vecka: Ingen vägning
Sammanlagd viktnedgång: -15,4 kg
Startdatum: 11:e feb: -07
Lua:
Vägdag: söndag eller måndag
Kvar till målvikt: -2,8 kg
Måltidpunkt: 16 juli -07
Viktnedgång denna vecka: Ingen info
Sammanlagd viktnedgång: -9,8 kg
Miar70:
Vägdag: torsdag
Målvikt: -24,7 kilo
Målvikttidpunkt: Jul -07, Första 10% till i juli!
Viktnedgång denna vecka: +0,4 kg
Sammanlagd viktnedgång: -4,8 kg
Startdatum: 10/5
Lillamolntuss:
Vägdag: Fredag
Målvikt -12,8
Målvikttidpunkt:
Viktnedgång denna vecka: -2,2kg
Start datum: 29/6
Total viktnedgång denna vecka: -1,8 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: -39,0 kg!!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
Lua
Men heeeej, alla duktiga
Det har varit mycket nu! Min vv-grupp har ju sommarlov så jag väger mig numera hemma. I måndags hade jag gått ner 0,4 kg. Det innebär att jag gått ner över 10 kg! Jag är mäkta mallig måste jag säga.
Heja Molntuss
Superdupermegabra jobbat \:D/ =D>
Det är nu den verkliga utmaningen börjar. Sommar, stängd vv-grupp, ganska nära målet, glass... oj, oj
Jag har hittills sett till att ha så lite onyttigheter som möjligt hemma och då sånt som jag inte är så förtjust i. Sen har jag MASSOR av gott, fräscht, nyttigt. Några favoriter just nu: jordgubbar, nektariner, frysta paket med frukt, knäckemacka med mager keso och grekisk salladskrydda, rökt skinka med honungsmelon, babymorötter och små norrbottniska tomater. Vill också tipsa om Solero, endast 2 p/glass och Piggelin 1p. Till kaffet tar jag Viktväktarnas mintgodisar om jag måste ha nåt.
Stor kram från Lua.
Det har varit mycket nu! Min vv-grupp har ju sommarlov så jag väger mig numera hemma. I måndags hade jag gått ner 0,4 kg. Det innebär att jag gått ner över 10 kg! Jag är mäkta mallig måste jag säga.
Heja Molntuss
Det är nu den verkliga utmaningen börjar. Sommar, stängd vv-grupp, ganska nära målet, glass... oj, oj
Stor kram från Lua.
-
Lillamolntuss
Grekisk salladskrydda? Är det gratis? Alltså 0 points?Lua skrev:grekisk salladskrydda
Visste du att gul Solero endast är 1p/glass? Det är den röda som är 2p/glass! Brava?!!!?!Lua skrev:Solero, endast 2 p/glass
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
Bravo Lua - 10 kg, det är respekt!! =D> \:D/
Ja det där med att vara nära målet är farligt... För varför har man valt exempelvis 56 kg och inte 58? Jag tror att det gäller att hålla fast vid vad man har bestämt från början så att man inte börjar slira
! Själv har jag ju inte riktigt det problemet än
Vi får helt enkelt stötta varandra!
Ja det där med att vara nära målet är farligt... För varför har man valt exempelvis 56 kg och inte 58? Jag tror att det gäller att hålla fast vid vad man har bestämt från början så att man inte börjar slira
Vi får helt enkelt stötta varandra!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Hejsan Tjejjer! Idag hade jag premiär vägning på nyvågen....den visade +0,3 kg, givetvis var jag ledsen för jag har ju kämpat, men jag tror i ärlighetens namn inte att jag har gått upp utan bara att nya vågen väger annorlunda. Jag for sedan på spinningpass imorse och körde skiten av alla kalorier, för här ska kilona rasa nu!! Men jag gör en re-start, så from nu -4,9 kg på 5 veckor, och jag kommer att ska klara det!! Imorgon blir det BodyPump, jag ska köra så det ryker för att verkligen bevisa för mig själv att jag inte slarvar nu!!
Hejja hejja!!
Veckona motion: 3 pass i gymmet, och minst 6x30 min prom...och så nån ridtur!
Veckan frukt: Nektariner, jag ska prova använda dom i mat, vilket jag aldrig gjort tidigare...
Hejja hejja!!
Veckona motion: 3 pass i gymmet, och minst 6x30 min prom...och så nån ridtur!
Veckan frukt: Nektariner, jag ska prova använda dom i mat, vilket jag aldrig gjort tidigare...
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Har du funderat över om du samlar på dig vatten vid någon viss tidpunkt i menscykeln? Jag har nu noterat att jag har svårare att gå ner i vikt runt ägglossningen, känner mig allmänt uppsvälld och fet dåduggan skrev: Idag hade jag premiär vägning på nyvågen....den visade +0,3 kg, givetvis var jag ledsen för jag har ju kämpat
Ge dig inte Duggan! Skit i det där plusset, nu ska du ner!
Jag är ganska nöjd i dag för jag kunde konstatera att jag har tappat 10 % av min ursprungliga vikt och det är väl ganska bra?! \:D/ \:D/ \:D/ (gjorde en liten förhandsvägning så jag "rapporterar" den inte, men kunde inte låta bli att berätta ändå!)
-
Lillamolntuss
OK, officiell veckorapport från Skåne:
-0,9 kg!
Och jag har alltså passerat -10 %!! \:D/ Tack för grattisen till det, förresten!
Kvar att gå ner: 10,9 kg (jag tror jag lämnat felaktiga uppgifter innan
) och det borde jag väl hinna på 8 månader?!
-0,9 kg!
Och jag har alltså passerat -10 %!! \:D/ Tack för grattisen till det, förresten!
Kvar att gå ner: 10,9 kg (jag tror jag lämnat felaktiga uppgifter innan
-
Lillamolntuss