nu vet jag varken ut eller in. Jag ändrar mig från dag till dag. Kan någon hjälpa mig på vägen? Alltså, vi skall köpa en syskonvagn. Min dotter kommer att vara exakt 1,5 år när lillebror föds i slutet av oktober.
Vi har bestämt att vi vill ha en vagn med svängbara framhjul!
Jag skall väl även tillägga att vi bor i hus och kör en kombi-bil. Så vi behöver inte köpa en "liten" vagn pga platsbrist eller buss. Detta är mina funderingar:
1. OTH:s "Urban Jungle" - mycket dyr som ny, om jag köper denna så blir det en som har 4-5 år på nacken.
2. Easywalker - "Duowalker Sky" - vet inte så mycket om denna, verkar ok
3. Babyproffsens "Baby travel" - är så stor och lång, men finns till hyfsat pris.
Jag funderade på dessa tre alternativ, men så slog det mig att jag kommer att använda vagnen till och börja med på vinterhalvåret och kanske är det bättre då med en mer ombonad vagn. Så därför funderar jag även starkt på:
4. Teutonia Team Alu S4/S6 (för att den har större sittyta än övriga konkurrenters som ex. Emmaljunga)
Vad har ni andra för erfarenheter, är de här nya "buggys-vagnarna" mest riktade till föräldrar som bor i en stad, med trång hiss och smala utrymmen? Då är de ju toppen! Men, går det inte minst lika bra att använda sig utav de "äldre" varianterna utav vagnar. Som dessutom är billigare att köpa. Behöver man verkligen vara så himla orolig att storasyster skall hålla på och pilla på lilleman om de sitter jämte varandra? Är det inte ganska onaturligt att det ena barnet skall sitta framåt och det andra ligga mot mig. Då missar ju barnet som sitter framåt hela min show
Ja så här går resonemanget, dessutom undrar jag om det är någon som har erfarenhet utav Teutonia S6. Jag har möjlighet att köpa en sådan billigt men är det mycket problem med de små framhjulen. Kanske är det bättre att köpa S4.
Oj vad långt det blev! Hoppas någon orkar läsa och svara!