Stackars mamma...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Humlan
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 22 dec 2004, 15:21

Stackars mamma...

Inlägg av Humlan »

Ofta är barn härliga, jag vill äta upp dem :) Ibland är de så goa att tårkanalerna aktiveras utan förvarning. Vår dotter 4 år var igår hos läkaren med mig, hon är mkt sjuk, svår halsfluss så att hon inte ens kan svälja sin saliv samt stafylokoker som gett en elak svullnad och rodnad över ena "bröstet" som gör ont och som vi måsteha bra koll på. Hon satt med feber på 39.5 trots alvedon i mitt knä hos läkaren, alla provtagningar var klara och hon visade läkaren stolt sitt klistermärke som hon placerat på handen. Hon säger: en sjuksköterska försökte komma in i ditt rum när jag satt utanför och hon ville störa dig men jag sa att lampan visar att det är upptaget. Hon meddelade det stolt. Så bra, läkaren log. Han pratade till henne och berättade att hon ska ta 2 olika mediciner 3ggr om dagen och att Astrid Lindgren (dvs. sjukhuset) ringt om hennes "svullnad" iom att han inte tidigare sett en liknande på ett så litet barn. Hon såg på mig och sa -Stackars mamma, nu måste hon ha bra koll på mig! :) Tårkanalerna aktiverades med en gång, hon sa det sån medkänsla och jag tror att vi var överens óm att jag var den som just ftf "led" mest :cry: Läkaren log och noterade det i sin bok och sa till Hannah: du är en fin tjej du som bryr dig om din mammas känslor och log. Japp svarade hon -mamma berättar ofta att man ska säga hur man känner, men man kan också visa det som att gråta som mamma gör nu, det är också bra! Jag bara log mellan tårarna. Hon avslutade med att fråga doktorn hur gammal han var-44 kom till svar, hon var tyst ngr sekunder och sen kom -åhhhh jag har bar en 4:a!!

I juletid är vi inte alla friska som nötkärnor men vi har kärleken intakt hos oss!

God Jul Anna och alla som bidrar till detta forum!
Sagomamma
Inlägg: 742
Blev medlem: sön 21 nov 2004, 19:52
Ort: Hässleholm i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:D Får tårar i ögonen jag också... Sicken tjej... :heart:
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Oj nu gråter jag också....

God jul trots det sjuka!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

Ååå, en sådan underbar liten tjej i en underbar berättelse!
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Underbart, då har ni det bästa! :heart:

Sköt om varandra och njut.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
hjhelena
Inlägg: 577
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 13:33
Ort: Gbg

Inlägg av hjhelena »

mina tårkanaler aktiveras oxå... vilken tjej du har!!
Och vilken mamma hon måtte ha...
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Humlan
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 22 dec 2004, 15:21

åhh

Inlägg av Humlan »

vilka gulliga kommentarer från er, jag blir alldeles rörd, igen :lol:

Ja hon är en mycket fin liten tjej, liksom vår son, vi kunde/skulle ha befunnit oss i Malaysia (LangKawi) nu men är evigt tacksam att så inte blev fallet, sänder en tanke till alla drabbade famljer...
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Gråter en skvätt jag också. Barn är underbara! :heart:

Sänder även jag en tanke till alla drabbade i sydostkatastrofen :cry:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"