"Det säger Anna Wahlgren"

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

"Det säger Anna Wahlgren"

Inlägg av Gäst »

:D Äldsta sonen började på dagis vid 3,5 års ålder. När han kom dit var han en blyg viol :oops: som blomstrade \:D/ efter några veckor och sa "Jag KAN gå på dagis!".

Där fanns mycket att göra för ett Barnaboksbarn och han var inte sen att utöva sina kunskaper. En dag var det en pojke som bangade på en annan. Då gick min son fram och sa [-X "Så gör man inte - man KLAPPAR :D " och så tog han förövarens hand och genomförde klappen :shock: . "Bra! Så gör man man klappar! :D " sa sonen med ett leende. Förövaren tittade på min son och sa "Varför då? :-s " Sonen min funderade lite :roll: och sedan deklarerade han :idea: "Det säger Anna Wahlgren!"

Detta fick jag berättt för mej av förskolepersonalen och som vi skrattade :lol: ! Det där med "Det säger Anna Wahlgren" kommer sej av att när jag blir trött på mina egna mässande instruktioner :roll: så brukar jag helt sonika säga "Det säger Anna Wahlgren!" Punkt slut - liksom :lol: !
Annrik
Inlägg: 84
Blev medlem: fre 26 nov 2004, 18:16
Ort: Stockholm

Inlägg av Annrik »

:D Underbar historia :D
Jonatan f?dd 25/7-04.
B?rjade anv?nda schema och verktyg
i september 2004.
Syskon väntas i mars :)
hjhelena
Inlägg: 577
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 13:33
Ort: Gbg

Inlägg av hjhelena »

Flera berättelser vill jag ha! Underbart att läsa om dina små.
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

Ja, den historien är ljuvlig! Den Självklara Attityden gör susen!

Kit
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"