Ensamlek

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
MarieH
Inlägg: 302
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:36

Ensamlek

Inlägg av MarieH »

Sitter här och myser och måste bara dela med mig...

Jag sitter i övervåningen och skriver julkort i lugn och ro, och från bottenvåningen hörs blandat bankanden (klossar kan både bankas i väggen, mot varandra och kastas så långt som möjligt :D ), sång, trudelutter från (den självspelande) trumman och glada skratt.

Och däremellan djup konversation med nallen eller någon annan pryl - E dae? E dae? Dae! Ti-ta, ti-ta dä! Ej! (I lexikonet bebis till svenska betyder det troligen Vad är det? Vad är det? Det! Titta, titta där! Hej!) :lol:

Det är gumman som har sin ensamlek, och det tycker hon är något av det bästa på hela dagen.

/Marie
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Härligt, det är sådana här historier som får mig att fundera på om jag inte ska införa ensamlek för min minsta i alla fall... TACK för att du delar med dig :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Jennie
Inlägg: 148
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 23:54

Inlägg av Jennie »

Vad UNDERBART det låter! :P

Vi som har strandat när det gäller ensamlek :? Nu känns det som att jag måste "kura" honom till det. Som det är nu sitter han istället och tittar på barnkanalen precis när han har vaknat :oops:
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
MarieH
Inlägg: 302
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:36

Inlägg av MarieH »

Ja, det kan varmt rekommenderas! Tycker hela familjen!

Vi tog det stegvis från späd ålder och är nu uppe i ungefär 1 1/2 timme - och det hade jag knappast kommit på utan Barnaboken.

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
pia-lotta
Inlägg: 326
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 15:41
Ort: Stockholm

Inlägg av pia-lotta »

Är helt och hållet med dig Marie!

Caisa, 13 månader, leker själv 1 h på morgonen. Direkt när hon vaknar pekar hon på kassen där hon vet att leksakerna gömmer sig och gungar med kroppen när jag sätter på musiken. Hennes konversation låter precis som ditt barn :D . Själv äter jag frukost i lugn och ro, tittar på nyheterna och jobbar lite vid datorn (jobbar och pluggar lite hemifrån). På helgerna går jag och min sambo och lägger oss igen och får en extra timme i sängen. Det är en så skön start på morgonen både för henne och oss som jag inte skulle vilja vara utan.

Hälsar
Pia-Lotta
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"