Men det ska ju JAG, såklart!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Miani
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 17:28

Men det ska ju JAG, såklart!

Inlägg av Miani »

Vilken dag som helst kommer R's syskon till världen. :D Ny byrå till bebisens kläder har införskaffats och monterats ihop av R + pappa, och R har ansvarat för att lägga i bebiskläderna i de lådor hon funnit lämpliga. Själv har jag inte gjort så många knop då jag gått upp 30 kg och varit mer än otymplig. "Men mamma", säger R, "när bebisen kommit ut kan du ju också hjälpa pappa att bygga". "Ja", säger jag, "men hur gör vi med bebisen då, vem ska passa den?". R: "Men det ska ju JAG, såklart! Storasyster passar bebisen!". :thumbsup: Lugna bananer, med andra ord.
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Re: Men det ska ju JAG, såklart!

Inlägg av chokladkaninen »

Härligt! :D

Vetskapen om att det är ER gemensamma bebis som hela familjen ska hjälpas åt att ta hand om är redan på plats; vilken bra början ni kommer att få med den nya bebisen! :thumbsup:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Men det ska ju JAG, såklart!

Inlägg av anna »

:lol: Ja, då behöver du inte vara orolig för den biten! :D

Kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Miani
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 17:28

Re: Men det ska ju JAG, såklart!

Inlägg av Miani »

Nu är lillebror I född och storasyster R är mycket stolt. :D Jag pumpar bröstmjölk (jag har inte så mycket att erbjuda och I väger 5,6 kg...) med manuell pump och ger resten ersättning, och fyller i sann BB-anda på så mycket det går. Funkar jättebra, I är mycket nöjd med tillvaron och den tillstymmelse till överlevnadsångest som fanns tack vara neonatals kassa matningsrutiner botades på en kväll på mitt rum med mat, mat, mat och mat. :thumbsup: Jag får hjälp med pumpningen av entusiastisk, men något förbryllad R. Jag håller pumpen, R pumpar och undrar vad mjölken luktar. Jag föreslår att hon ska lukta själv, luktar det kanske mjölk? R: "Nej, jag tycker det luktar som bakelse, jag!" :-D
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"