Vi ska ta hand om dig, lilla bebis!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Miani
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 17:28

Vi ska ta hand om dig, lilla bebis!

Inlägg av Miani »

R, 4½ år, ska bli storasyster i maj och är mycket förväntansfull ("Är det maj idag, mamma?"). Kommer fram till mig, ger mig en kram och säger "MIN mamma!". "Och MIN R!" säger jag och kramar tillbaka. R: "Och mammas och pappas och R's bebis i magen! Vi ska ta hand om dig, lilla bebis! Vi ska byta blöjor på dig när du har bajsat. Och vi ska mata dig." Hon har också redan meddelat att bebisen ska sova i hennes rum ("Vi måste ta fram min gamla säng från vinden och mina gamla bebissaker!"), så hon kan ge den ett gosedjur vid behov. Klappat och klart! :heart: Och denna gång blir det ett BB-barn från start, istället för från två månaders ålder för R... :wink:
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Vi ska ta hand om dig, lilla bebis!

Inlägg av Sarisparis »

Underbart!

:heart: :heart: :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Vi ska ta hand om dig, lilla bebis!

Inlägg av SusanD »

Härligt! Det är så otroligt häftigt att få småsyskon i familjen, de stora är så engagerade och kärleksfulla så det finns inga gränser för det hela.

Här hemma är det Emil som är ansvarig för att lära lilla Linus att kräla, krypa och gå. Han har även ansvar för att vagna när så behövs och gosa så klart. När det kommer till kräks och bajsblöjor så pyser Emil sin väg för då mår han illa. Sigge påstår att lillebror bara älskar honom, men riktigt så är det ju inte. Både Sigge och Mika vagnar Linus när de tycker så behövs, det kan nämligen behövas fastän han sover.

Alla stora ser till sin lillebror och det är så härligt med syskonkärlek, det är på något sätt en så sann kärlek. Ibland är de stora riktigt osams och grälar på varandra för att i nästa stund vara helt överens och krama varandra.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"