Kära säng!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
JaninaR
Inlägg: 96
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 16:22
Ort: Ekenäs, Finland

Kära säng!

Inlägg av JaninaR »

Vår lilla lilleman Linus har hunnit bli stora pojken på 1½ år (vart försvann den tiden?!). Och vilken kompis! Jag njuter i stora drag av att kunna jobba endast 2-3 dagar i veckan och vara hemma med vår gosse resten av tiden.

Det jag nu ville dela med mig av är våra urgulliga kvällsrutiner- tja, det gäller även tuppluren på dagen. Linus har varit Barnaboksbarn från första början (redan innan han var född, skulle jag vilja påstå), men vår väg till hela nätter var inte spikrak och problemfri. O nej! Men efter diverse omvägar kom vi dit. För att sedan tappa spåret ibland. Fortfarande kör vi lite krokigt framåt (det kan man ju bara skylla chaufförerna för, eller hur :wink: ), men något som fungerat klockrent sedan lääänge tillbaka är själva läggandet. Efter bad och pyjamas blir det dags för mysstund i soffan med vällingflaskan. Sedan borstar vi tänderna. Och sedan går Linus själv in i sitt rum och släcker taklampan, alldeles själv och så stolt att han klappar i händerna, och sedan går han fram till hyllan där Den Viktiga Yllefilten ligger och väntar. Vi plockar ner den, han tar den i sin famn och kramar oss nattinatti, sen lyfter vi honom i säng. Är han jättetrött efter en busig dag ser han nästan redan ut att sova, men oftast är det tillräckligt mycket bus kvar i kroppen för att han ska skratta och fnittra medan vi lägger täcket tillrätta och han väljer vilken vovve eller puppekanin som ska få göra honom sällskap den här natten. Sedan vinkar han hej hej, glad och go´, och somnar utan ett pip sedan vi ramsat oss ut ur rummet och stängt dörren. Klart! Alla är glada, alla är nöjda, och våra föräldrahjärtan spricker av stolthet!

Det är så här det ska vara. Det är ju självklart. Självklart att sängen ska vara en jättemysig plats där man så gärna lägger sig tillrätta när man är trött. Sådan är Linus säng.

:heart: :heart: :heart:

Kram,
Janina
Linus - 7 april 2009 (41+0)
Pontus - 25 maj 2013 (40+1)
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Jamen självklart :!: Det är ju SÅ det ska vara att lägga sig! :D :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"