Öronen under vattnet

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Öronen under vattnet

Inlägg av chokladkaninen »

Lillebror Bebbo, som nu är hela 20 månader gammal, har fått öronen under vatten varje gång han har badat i hela sitt liv. Av något skäl brukar jag också sjunga visan om trollmor när jag badar hans öron :roll: - det började nog när han var riktigt liten med att han skulle höra min röst genom vattnet som i magen (den idén kommer väl också från BB? :wink:) och sedan har det bara blivit en vana.

Men nu sitter han i badbaljan och leker, och plötsligt säger han "Ajaj Puff!" och lägger sig själv promt ned med öronen under vattnet. :lol: Och nåde mig om jag inte sjunger trollmorsvisan då! O:)
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
CiL
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 21 mar 2010, 06:37
Ort: Stockholm

Inlägg av CiL »

Den här trollmorsvisan har helt klart med vatten att göra... Häftigt att läsa din berättelse!

Vi sjöng mycket för sonen under båtfärderna i början (också idag, men nu initierar han oftare själv). Av någon anledning blev trollmor en visa som sjöngs vid båtfärder. Det första sonen, 8 månader, sjöng och sade på svenska var "o aaaaa ufff". Oftast när vi åkte båt eller badade. Då hade han varit med oss i två månader.

Trollmorsvisan tror jag har en magisk inverkan på oss människor...
Mamma till son född januari 07
Minikurad våren 2010
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"