babbelmaja

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

babbelmaja

Inlägg av cissii »

Hej :D

Idag har Celeste pratat non-stop hela dagen. Och nej, jag skojar inte. HELA dagen. Förrutom när hon bäddade ner sig själv i docksängen på öppna förskolan, då var hon tyst i ca 2 min.
Och hon vill ha svar hela tiden. Mitt huvud höll på att gå under framåt kvällskvisten. När jag skulle bädda ner henne kom den bästa kommentaren:
"Titta mamma, vilken fint täcke, det e såna fiskar på o krabbor. Krabb-krabb! och titta jag fick låna en kudde av mamma, eller hur? Den e jättemjuk, måste krama grisen med, den e så mysig, måste snyta mig, mamma hämta papper? Sen blir hon tyst en stackars sekund och tänker lite. Sen säger hon " jag kan prata". jo tack, sa jag, jag märker det!
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Haha, sötnosen!

:heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Haha! Jo, jag har ju haft ett par sådana varianter själv. Skavsår i öronen, men vilken underbar glädje med allt som avhandlas när man nu fått talets gåva. Finns ju en tråd om det där... Men du som är så smart kommer ju själv på att ordna med små talpausar för dig själv när öronen behöver vila en liiiiiiten stund :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

"Man har lödder i örornen" heter det i vår familj... :D
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"