Säkra sovare

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Säkra sovare

Inlägg av /LO »

VI renoverar, gör om, fixar och donar. Maken har tagit ledigt ett par dagar för att få lite gjort.

I två timmar nu har maken sågat (till och från) och både han och jag har hörselskydd.
Vi väntade med att börja såga tills det var helt tyst efter gonattet - och sedan lite till, men sedan dess sover barnen som små grisar. Det är på samma våning, så tyst är det inte.
Vera har vi förberett, så hon vet vad ljudet är - om hon vaknar till. Men det tror jag inte att hon gjort.

Säkra sovare kallar jag det :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Härligt :D :!:

Våra ungar har sovit sig igenom en hel husrenovering; takbyte, golvläggning, sågning, hamrande - sånt sover man gott till :sleep:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Och vår lilla ss sov som grisen på nyårsnatten fast det lät som värsta bombkrevaderna utanför fönstret (vi bor vid en allmänning där folk skjuter som galningar på nyår) :sleep:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Och är det så att en ss råkar vakna så är det inget problem att somna om. När hon var ett så sov hon som en stock genom nyårssmällarna. Detta nyår vaknade hon och blev orolig över vad ljudet var, så vi tog upp henne för att visa. En mysig stund hade vi när vi tittade på ett sprakande fyrverkeri och efter några minuter när det var över la vi henne igen med ramsan och hon somnade så gott. 8)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"