Ordning och reda med kärlek.

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Ordning och reda med kärlek.

Inlägg av SusanD »

Idag var jag iväg och jobbade hela dagen och när jag återvände hem var jag fullkomligt utsvulten. Men innan det var läge att stoppa i mig något att äta var jag ju tvungen att krama hela stora familjen. FatherA stod och vagnade Mika som skulle sova sin em-lur, hon var lite gnällig men det fixade Pappan fint och snart sov hon.

Då säger jag: - Du är fantastisk älskling :heart: . Emil som sitter vid bordet och skruvar på sin ubåt svarar då: - Du är också fantastisk mamma :!:

Såna ögonblick stoppar jag in på ett speciellt ställe i mitt hjärta, att ta fram vid tillfällen där situationen är något strävare. :wink:

Jag samlar mig och plockar fram några smörgåsar som jag lägger på en liten skärbräda, plockar fram smör, ost och sätter mig vid bordet. Då kommer Sigge och kollar vad jag pysslar med. Han blir uppenbarligen något bekymrad och går kvickt fram till diskmaskinen, öppnar den och tar ut en liten (odiskad) skärbräda. Tar en kökshandduk och torkar av skärbrädan, som han lägger på golvet för att kunna gno av den riktigt ordentligt. Sen klättrar han upp i mitt knä tar osten och lägger den på skärbrädan. Fixat :!: Någon ordning och reda får det ju vara, att lägga osten på bordet var tydligen inte alls någon bra ide. :wink:

Sån tur att man har barn, dels för att de sprider stor kärlek runt omkring sig men även för att de håller bra ordning på oordnade mammor.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Vilken fin familj du har Susan, var rädd om dem! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"