Mormor blir uppassad

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Mormor blir uppassad

Inlägg av Tilda »

Jag var på ärenden och mommo var med barnen hemma hos oss. Sonen( snart 6 år) och mommo hade väckt flickorna ( 2,5 år) och skulle äta mellanmål. "Jag kan laga" sa sonen och började duka fram bröd och smör och pålägg. Mommo och flickorna fick sitta och vänta. Då de ätit sina smörgåsar tyckte sonen att de skulle ha smoothie. Jaha, sa mommo lite fundersamt eftersom hon inte fått såna direktiv av mig :wink: . Sonen började ta fram blåbär ur frysen och yogurt från kylen. Och honung ska det vara visste han. Så hällde han upp i en skål och tog fram stavmixern. Mommo försökte hjälpa till ibland, men fick genast som svar: du ska sitta, jag lagar. Det enda hon fick hjälpa med var att tina upp bären i micron före de skulle mixas." Har du använt stavmixern helt själv förut" sa mommo. "Nej, men jag har ju sett hur mamma gör" sa sonen. Sen avnjöt de alla sina smoothien som var så goda :)

Då jag kom hem höll alla fyra på med att skrubba rent köksbordet för det var fullt med blåbär :wink: . Mommo skrattade och sa att de hållit på och ätit mellanmål i över en timme. Och hon hade njutit så av att bli uppassad och serverad. Härliga ungar :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
cillus
Inlägg: 178
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 21:26
Ort: Vaxholm

Inlägg av cillus »

Vilken företagsam kille. Klart man vill ha smoothies! :D Lyckliga mommo!
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Ja, det tittar, observerat, och sedan ja, då är det dags att UTFÖRA :!: :lol:
:heart:
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"