Att diska är det roligaste som finns!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Jannah
Inlägg: 109
Blev medlem: tis 24 jun 2008, 14:41
Ort: Göteborg

Att diska är det roligaste som finns!

Inlägg av Jannah »

Jag har inte riktigt vetat hur jag skall låta min lilla tjej skall vara med när jag diskar, men så endag så slog det mig! *duh..* Hon kan ju både stå och gå nu, visst borde hon kunna stå på en stol (med stolsryggar runt så hon inte ramlar av)?

Sagt och gjort, hon ÄLSKADE det och stod där och diskade saker och diskbänken samt torkade allt (typ tio miljoner gånger) och aldrig har jag sett henne så glad och stolt! En timme tog det och jag vågade knappt stänga av vattnet för hon såg så viktig ut :heart: Men sedan så var det dags för sömnen och då sov hon gott sedan kan jag lova!

Och en liten sak till:

Jag gör massa smycken och eftersom det är min stora hobby så talar jag ofta om det o PÄRLOR, min lilla tjejs 4de (efter mamma, pappa och titta) ord var "bäla" :heart: Längtar tills hon kan sitta o pyssla med pärlor med mamma :heart: (När tror ni man kan börja introducera det? :P )
:heart: Mamma till Yasmine :heart: 15 September 2008 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:heart: Ja tänk vad härligt det är för små barn att få diska, våra kan hålla på i evigheter och köket blir ganska blött men det torkar de glatt upp. Undrar varför intresset avtar med åldern? :roll: Själv tycker jag att det är ganska trist att diska. :wink:

Att jobba med pärlor kan man göra från att man kan hålla en pärla mellan sina små fingrar. Sen får man hjälpas åt att få dem på tråden och skapa en massa smycken. Rätt som det är kommer hon på att hon kan göra små kreationer på egen hand.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannah
Inlägg: 109
Blev medlem: tis 24 jun 2008, 14:41
Ort: Göteborg

Inlägg av Jannah »

SusanD skrev::heart: Ja tänk vad härligt det är för små barn att få diska, våra kan hålla på i evigheter och köket blir ganska blött men det torkar de glatt upp. Undrar varför intresset avtar med åldern? :roll: Själv tycker jag att det är ganska trist att diska. :wink:

Att jobba med pärlor kan man göra från att man kan hålla en pärla mellan sina små fingrar. Sen får man hjälpas åt att få dem på tråden och skapa en massa smycken. Rätt som det är kommer hon på att hon kan göra små kreationer på egen hand.

Kram Susan
Ja haha mamma säger att vi älskade att diska men inte när vi blev äldre, hon tror att det kan ha o göra med hennes egna inställning och tjatar på mig att alltid vara superglad o så när jag skall städa o typ sjunga pippis städasång med lilla tjejen :P VI får väl se om det funkar bättre :lol:

JA! Du har så rätt! Jag måste nog börja visa henne hur man gör :heart: Hon har ju jättebra finmotorik, men problemet är att allt skall in i munnen :shock: Så antingen får vi köra på riktigt stooora pärlor eller riiiktigt små (som lätt kommer ut i andra änden om de sväljs :lol: )
:heart: Mamma till Yasmine :heart: 15 September 2008 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"