duktigast i världen

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

duktigast i världen

Inlägg av cissii »

Hej

Idag har Celeste hjälpt mig i tvättstugan för första gången. Vet inte varför hon inte varit med innan. Kanske för att jag tvättar en gång vart sjunde år :roll:
Vi har släpat och kämpat, lagt in och ur maskiner. Hon har suttit i den där vagnen man kör omkring kläderna i, och langat till mig. Inte utan protester såhär i trotstider. Men jag har berömt oss och sagt att vi är så duktiga och att det blir så bra.
Sen var det dags för henne att vila. Då säger hon när jag bäddat ner ner henne " jag e duktig ja" och sen "stänga mamma". Hon ville ta sin lilla vila i fred så jag skulle stänga dörren.
Jag tyckte det var så fint, och genast värt allt. Även ifall det tog 300 år längre än om jag gjort att själv.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :heart:
Det är ju det, med att ta sig den där extra tiden!
När man gör det blir det bra, och en sådan förnöjelse över allihop, så visst är det värt det :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Visst tar det extra tid, men det kan utvecklas till att faktiskt gå fortare! :shock: Nu fyller vi en varsin maskin, så när jag kommer och ska hjälpa henne så är hon redan klar. :shock: Härligt att jobba tillsammans. :D :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"