Små guldkorn ur vardagen

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Små guldkorn ur vardagen

Inlägg av Emma80 »

Tillvaron med Emil är verkligen GULD, han är min klippa här hemma. Verkar bli en ordningsman precis som sin far. Häromdagen spanade han in lite smuts som jag inte hade sett. - Det är lite fläckigt här tycker jag, sa han och gick genast och hämtade en sopborste.

Idag var han och jag och storhandlade. Långa köer dit gjorde att vi drog över middagstiden med råge. Trots det sitter han i vagnen och skrattar sig igenom handlingen, frågar "vad är det för nå´t" om allt och är allmänt skojig. Kommer sist till godishyllan och han utropar "GODIS!". "Jaaa vad gott, säger jag. Det får du på lördag". Inte en antydan till tjat eller missnöje. I bilen hem får han äta på en bit bröd. Sträcker efter ett tag fram en väl tuggad kant och säger "Vill du ha mamma?".

När Elias ramlar kommer han som ett skott och hjälper honom upp, klappar honom över ryggen och säger "såja, såja". "Boa vill ha kofilten", springer och hämtar sin bästa filt och lägger om sin bror :heart: :heart: .

Hans mest använda ord just nu är:
Jättefin
Jättemysig
Gärna
Tack

Om han ser någon av oss göra något spännande säger han ofta att han gärna vill hjälpa till :heart: :thumbsup: .
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Så ljuvligt.

Jag får lyckans tårar i ögonen :heart: O:) O:) :heart:
Senast redigerad av annawahlgren den tor 27 aug 2009, 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sicken gullprins :heart: och vilken underbar storebror! Jag förstår att du njuter av dina gossar!

Var stolt, över dig själv också!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Vilken gos-unge!!! :D :heart: :heart: :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

:heart: vilken kille du har Emma, mysigt!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Gullunge! :heart:
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Idag la jag in en tvättmaskin, Emil kämpade bredvid med att sätta in en ny påse i sophinken. När jag lagt in tvätten sa han "Åh vad bra, du kunde!".

Nyss var vi hemma hos min bror med två barn. När Emil kom in i barnens rum utbrast han "Fan vad mycket grejer!" :oops: :D . Undrar just varifrån han fått det språkbruket...

Häromdagen frågade jag Emil om han har en lillebror och ja det hade han ju. Sen frågade jag -Är du storebror Emil? -Nej, jag är en toppenkille :D :D .
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

:thumbsup: :lol: :heart:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:heart: Emil :heart: Underbart!
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

En till liten story om ni orkar :wink: . Ikväll när vi busat och skulle lägga killarna böjer sig Emil över lillebror, ger honom en stor puss på munnen och säger "Godnatt min vän".

För övrigt har Emil inte någonsin använt pottan förrän jag häromdagen frågade om han ville lägga en korv i pottan precis som musen (vi har en rolig bok om en mus och en potta). Jaa, sa han då och la genast några korvar. Det var så roligt att han upprepade samma sak fem gånger till på en halvtimme, sen dess går han på pottan varje dag och ger mig en "give me five" när han är klar. Vi bara skrattar och förundras över de små lämningarna. Trodde aldrig det skulle gå så lätt!
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Klart vi orkar!!! :D :heart:
(jag har tyckt det varit såååå dött på "Barnaboksbarn", inga inlägg på en månad, man undrar var alla söta små berättelser tar vägen...)

"Godnatt min vän", är så sött så jag blir alldeles rörd! :cry: :heart:

Och pottan - ja, det var alldeles tydligt dags helt enkelt! :lol: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"